Wednesday, January 8, 2014
ဓမၼ၏ အႏွစ္သာရ ( ၃ )မ်ိဳး။
ဓမၼ၏အႏွစ္သာရ(၃ )မ်ိဳးကေတာ့
သီလ ၊သမဓိ ၊ပညာပါပဲ ။
အဲဒီအႏွစ္သာရ(၃)မ်ိဳးက တန္ဖိုး႐ွိတယ္ ။
ဓမၼ၏အႏွစ္သာရျဖစ္လို႔ ေကာင္းက်ိဳးျပဳတယ္ ။
အႏွစ္သာရကို ပိုင္ပိုင္ ႏိုင္ႏိုင္ေတြ႔႐ွိ ဆုတ္ကိုင္မိေလေလ မွန္ကန္ ေသာ ခ်မ္းသာသုခကို ရ႐ွိေလေလပါပဲ ။
ဓမၼရဲ႕ အႏွစ္သာရတစ္မ်ိဳးဟာ သီလျဖစ္တယ္ ။
က်င့္၀တ္ျဖစ္တယ္ ။
ႏႈတ္နဲ႔ေျပာမိတဲ့ မေကာင္းမႈ ၊
ကာယကံ ေျမာက္က်ဴးလြန္မိတဲ့ မေကာင္းမႈေတြကို
ကင္း ေအာင္ ၊မျဖစ္ေအာင္ ေ႐ွာင္တာပါ ။
မေ႐ွာင္ႏိုင္ဘဲ က်ဴးလြန္ုျပဳလုပ္ ေျပာဆိုေနခဲ့ရင္
စိတ္ႏွလံုး ညစ္ႏြမ္းတာနဲ႔ အမွ် အကုသိုလ္ေတြ မ်ားေနမွာ ျဖစ္တယ္ေလ ။
မေကာင္းမႈေတြဟာ ညစ္ညမ္းတဲ့ စိတ္ႏွလုံး အေျခခံနဲ႔ ေလွ်ာက္လုပ္တာ မဟုတ္ဘဲ စိတ္ မညစ္ညမ္း မေဖာက္ျပန္ဘဲ
အကုသိုလ္ေတြ လုပ္လို႔မရဘူး ။
ကိုယ္ေရာႏႈတ္ပါ မထိန္းရင္ စိတ္ႏွလုံး အညစ္အေၾကးေတြဟာ မ်ားသထက္မ်ားမွာ ပါပဲ ။ တိုးသာတိုးတယ္ ယုတ္ေလွ်ာ့သြားမွာ မဟုတ္ဘူး ။စိတ္ႏွလုံးအညစ္အေၾကးေတြ အကုသိုလ္ ေတြဟာ လူေတြကို ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေအာင္လုပ္မွာျဖစ္တယ္ ။ ခ်မ္းသာသုခနဲ႔ ျပည့္ဝ ေအာင္ ဘယ္လိုမွ မလုပ္ႏိုင္ဘူး ။အဲသည္သေဘာတရားေၾကာင့္ ဓမၼ႐ဲ႕ အႏွစ္သာရသုံးမ်ိဳးမွာ (သီလ) ဟာ နံပါတ္တစ္ က ပါတာေပါ့ ။
ဓမၼရဲ႕ ဒုတိယအႏွစ္သာရက သမာဓိ ျဖစ္တယ္ ။
နည္းစနစ္မမွန္တဲ့ စိတ္ကူးယဥ္မႈ ေတြ ကင္းတယ္ ။ ၿပီးေတာ့ ယထာဘူတက်တဲ့ အဏအကူအညီနဲ႔စိတ္ကိုတည္ၿငိမ္ေအာင္ထားတာဟာ သမာဓိပါပဲ ။
တည္ၿငိမ္မႈကင္းတဲ့ စိတ္ဟာ ညစ္ညမ္းေန တယ္ ။ မတည္ၿငိမ္တဲ့ စိတ္ကူးယဥ္မႈေတြ ဒါမွမဟုတ္ လိုျခင္ေတာင့္တမႈ ေတြအေပၚ အေျခခံၿပီး တည္ျငိမ္ေနတဲ့ စိတ္ကလည္း ညစ္ညမ္းေနတယ္ ။
အဲဒီညစ္ညမ္းတဲ႔စိတ္ေတြက လူေတြကို ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ေအာင္လုပ္တယ္ ။ ခ်မ္းသာသုခေတြ ရလာေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး ။သမာဓိမ႐ွိရင္ မိမိအတြက္လည္း မ ေကာင္းဘူး။ အျခား သူေတြအတြက္လည္း မေကာင္းဘူး။
ဆင္းရဲဒုကၡသာျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။
ဓမၼရဲ႕ တတိယ အႏွစ္သာရက ပညာပါ ။
ရာဂ ၊ေဒါသ ၊ေမာဟေတြနဲ႔ အဲဒါေတြေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ သံေယာဇဥ္အမွ်က္ေတြဟာ စိတ္ႏွလုံး အညစ္အေၾကးေတြပါ ။ အကုသိုလ္ ေတြပါ ။
ပညာက အဲဒီသံေယာဇဥ္ အညစ္အေၾကး ေတြကို ဖယ္႐ွားပစ္တယ္ ။ ပညာနဲ႔ အညစ္အေၾကး မဖယ္ႏိုင္ရင္ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ ေနမွာပဲ ။ ခ်မ္းသာသုခနဲ႔ ေ၀းတယ္ ။
သီလ ၊သမာဓိ ၊ပညာေတြကို အေလ့အက်င့္ ျပဳလုပ္တာဟာ ဓမၼရဲအႏွစ္ သာရကို ဆုတ္ကိုင္မိေအာင္လုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ခ်မ္းသာသုခကို ရေအာင္ျပဳ လုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ ၊ တစ္ဘက္ကိုိ
ေျခတစ္ဖက္ျဖင့္ ၊ေျခတစ္ဘက္ကို
ေဆးေၾကာရာသကဲ့သို႔ ၊
ပညာကို သီလျဖင့္ ေဆးေၾကာရာ၏ ။
သီလကို ပညာျဖငိ့ ေဆးေၾကာရာ၏ ။
အၾကင္ပုဂၢိဳလ္၌ သီလ႐ွိ၏ ။
ထိုပုဂၢိဳလ္၌ ပညာ႐ွိ၏ ။
အျကင္ပုဂၢိဳလ္၌ ပညာရိွ၏ ။
ထိုပုဂၢိဳလ္၌ သီလ႐ွိ၏ ။
သီလ႐ွိေသာသူ၌ ပညာ႐ွိ၏ ။
ပညာ႐ွိေသာသူ၌ သီလ႐ွိ၏ ။
သီလ႐ွိေသာသူ၌ သီလ႐ွိ၏ ။
သီလႏွင့္ပညာကိုေလက၌ အျမတ္ဆုံးဟု ဆိုအပ္၏ ။
သုေတသီဘုန္းျမင့္ေသြး ၏ ဘဝကိုေကာင္းက်ိဳးေပးေသာ
လူ႔သီလဗုဒၶ၏ျသ၀ါဒ
(ေသာဏဒဏၳသုတ္ ၊
သီလကၡႏၶဝဂ္ ၊ဒီဃနိကာယ္)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment