Thursday, September 13, 2012

ဘုရားေပးတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး


ပိဋကတ္ေတာ္လာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ သိၾကားမင္း ေမးေျဖထားခ်က္မ်ားကုိ မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ သကၠပဥွသုုတ္ေတာ္ကုုိ ဖတ္မွတ္ၾကည္ညိဳရင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုုိ႔ ေအာ္ေနၾကတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္လူေတြရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ဘုုရားေပးတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ခ်ိန္ထုိးေနျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီသုုတ္ေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အရင္တုန္းက သိၾကားမင္းေမး၍ ဘုရားရွင္ေျဖသည္ဆုုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စာတစ္ပုုဒ္ေရးဖူး၊ တရားေတြလည္း ေဟာဖူးေပမယ့္ ဒီတစ္ခါေတာ့ ေခါင္းစဥ္ေျပာင္း၊ တင္ျပပုုံေျပာင္းၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ လုိလားေနၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ဘုရားအလုုိေတာ္က် ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုုိတာ ဘယ္လုုိၿငိမ္းခ်မ္းေရးမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း တင္ျပျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ 
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ မဂဓတုိင္း၊ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္၊ အမၺသ႑အမည္ရတဲ့ ပုုဏၰားရြာရဲ႕ ေျမာက္အရပ္၊ ေဝဒိယကေတာင္ ဣႏၵသာလဂူမွာ သီတင္းသုုံး ေနေတာ္မူခ်ိန္က ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္တုုိ႔သနင္း သိၾကားမင္းဟာ ရွင္ေတာ္ဗုုဒၶ ဣႏၵသာလမွာ သီးတင္းသုံးေနေတာ္မူတဲ့ သတင္းၾကားသိၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံ ခ်ည္းကပ္ကာ သိလုုိတဲ့ ေမးခြန္းေတြကုုိ ေမးေလွ်ာက္ပါတယ္။ 
သိၾကားမင္း - 
“ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုုရား... ေလာကရွိ လူနတ္ျဗဟၼာ၊ အသုရာနဲ႔ နဂါးဂႏၶဗၺစတဲ့ သတၱဝါေတြဟာ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ရန္ၿငိဳးကင္းေစဖုုိ႔၊ ဒဏ္ထားျခင္းကင္းေစဖုုိ႔၊ ေဘးရန္ကင္းေစဖုုိ႔၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း ကင္းေစဖုိ႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေစဖုိ႔ စသျဖင့္ လုိလားေတာင့္တၾကပါတယ္ ဘုရား၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလုိ လုိလားေတာင့္တၾကေပမယ့္ သတၱဝါေတြဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕ၾက၊ ဒဏ္ခတ္ၾက၊ ရန္ျပဳၾက၊ ကုုိယ္စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ လုုပ္ၾက၊ အမ်က္ေဒါသထြက္ေအာင္ လုုပ္ၾကပါတယ္ဘုရား၊ ဒီလုုိ ေတာင့္တေပမယ့္ ေတာင့္တတုုိင္း မျဖစ္တာဟာ ဘယ္လုုိအေႏွာင္အဖဲြ႕ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ပါလဲ ျမတ္စြာဘုုရား”။
ျမတ္စြာဘုရား -
“နတ္တုုိ႔အရွင္ သိၾကားမင္း... ေလာကရွိ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး သိၾကားမင္းေျပာတဲ့ ဆႏၵမ်ားနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ လုိလားေတာင့္တၾကေပမယ့္ ေတာင့္တတဲ့အတုုိင္း မျဖစ္ၾကတာဟာ အဲဒီပုုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အသီးသီးမွာ ရွိေနၾကတဲ့ ဣႆာ၊ မစၧရိယဆုုိတဲ့ အတြင္းရန္ ႏွစ္ပါးေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဣႆာဆုုိတာ သူတပါးႀကီးပြားခ်မ္းသာတဲ့ အေပၚမွာ မနာလုိ ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာျဖစ္ၿပီး၊ မစၧရိယဆုုိတာက ကုုိယ့္မွာရွိတဲ့ မရွိမဲ့ရွိမဲ့ အရာေလးေတြ အေပၚမွာ ဝန္တုုိတတ္တဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္ သိၾကားမင္း”
သိၾကားမင္း -
“အရွင္ျမတ္ဘုရား... ဒီလုုိဆုုိရင္ အဲဒီ ဣႆာ၊ မစၧရိယဆုုိတဲ့ အတြင္းရန္ႏွစ္ပါးဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚၿပီး ဘယ္လုိတရားမ်ိဳး ရွိရင္ဒီတရားေတြ ျဖစ္ေပၚကာ ဘယ္လုုိတရားမ်ိဳး မရွိရင္ ဒီအတြင္းရန္ေတြ မျဖစ္ေပၚႏုုိင္ပါသလဲ ဘုုရား”
ျမတ္စြာဘုရား -
“သိၾကားမင္း... ဣႆာ၊ မစၧရိယဆုုိတဲ့ အတြင္းရန္ေတြဟာ ခ်စ္ျခင္းမုုန္းျခင္းဆုုိတဲ့ သံေယာဇဥ္တရားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းၿပီး ဒီအခ်စ္အမုုန္း သံေယာဇဥ္မရွိရင္ မနာလုုိျခင္း ဝန္တုုိျခင္း အတြင္းရန္ေတြလည္း မျဖစ္ေပၚႏုုိင္ေတာ့ေပ သိၾကားမင္း” 
သိၾကားမင္း -
“အရွင္ျမတ္ဘုရား... အဲလုုိဆုုိပါက ဒီအခ်စ္အမုုန္းဆုုိတဲ့ သံေယာဇဥ္တရားကေရာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ဘယ္လုိတရားမ်ိဳး ရွိရင္ ဒီသံေယာဇဥ္တရား ျဖစ္ေပၚတတ္ကာ ဘယ္လုုိတရားမ်ိဳး မရွိရင္ သံေယာဇဥ္တရား မျဖစ္ပြားႏုိင္ပါသလဲဘုုရား”
ျမတ္စြာဘုရား -
“သိၾကားမင္း... အခ်စ္အမုုန္း သံေယာဇဥ္တရားဟာ လုိခ်င္ျခင္း၊ ျဖစ္ခ်င္ျခင္း၊ ရခ်င္ျခင္းဆုုိတဲ့ ဆႏၵတရားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ၿပီး ဒီဆႏၵမရွိရင္ သံေယာဇဥ္ဆုုိတာလည္း ျဖစ္ေပၚဖုုိ႔ အေၾကာင္းမရွိႏုုိင္ပါဘူး သိၾကားမင္း”
သိၾကားမင္း -
“ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုုရား... အဲဒီလုုိဆုုိရင္ အဲဒီဆႏၵတရားကေရာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ဘယ္လုုိတရားမ်ိဳး မရွိရင္ ဒီဆႏၵတရားဟာ မျဖစ္ပြားႏုုိင္ပါသလဲ ဘုုရား”
ျမတ္စြာဘုရား -
“သိၾကားမင္း... လုုိခ်င္ျခင္း ဆႏၵတရားဟာ ႀကံစည္ျခင္းဆုုိတဲ့ ဝိတက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ၿပီး အဲဒီ ဝိတက္ဆုုိတဲ့ ႀကံစည္ျခင္း မရွိပါက ဆႏၵဆုုိတာလည္း ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္စရာ မရွိပါဘူး သိၾကားမင္း”
သိၾကားမင္း -
“အရွင္ျမတ္ဘုရား... ဒီလုုိဆုုိရင္ အဲဒီဝိတက္တရားဟာ ဘယ္လုုိတရားမ်ိဳးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရၿပီး ဘယ္လုိတရားမ်ိဳး မရွိရင္ ဝိတက္တရား မျဖစ္ပြားႏုုိင္ပါသလဲ ဘုုရား”
ျမတ္စြာဘုုရား -
“သိၾကားမင္း... ႀကံစည္ျခင္း ဝိတက္တရားဟာ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိဆုုိတဲ့ သံသရာ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္တဲ့ ပပဥၥတရား သုံးပါးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ၿပီး လုုိခ်င္တပ္မက္မႈ တဏွာ၊ ေထာင္လႊားျခင္း မာန၊ အယူလဲြမွားျခင္း ဒိ႒ိဆုုိတဲ့ ဒီပပဥၥတရား သုုံးပါးမရွိရင္ ႀကံစည္ျခင္း ဝိတက္လည္း မရွိႏုုိင္ပါဘူး သိၾကားမင္း“
သိၾကားမင္း -
“ဘုုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုုရား… ဒီလုုိဆုုိေတာ့ သတၱဝါေတြဟာ တဏွာမာနဒိ႒ိ ဆုုိတဲ့ ပပဥၥတရား သုုံးပါးကုုိ အေျခခံရာက ႀကံစည္မႈေတြျဖစ္၊ ႀကံစည္မႈကုုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဆႏၵေတြျဖစ္၊ ဆႏၵကုုိ အေျခခံၿပီး အခ်စ္အမုုန္းေတြျဖစ္၊ အခ်စ္အမုုန္းကုုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး မနာလုုိျခင္း ဝန္တုုိျခင္းေတြ ျဖစ္ရာက တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ေပမယ့္ မၿငိမ္းခ်မ္းႏုုိင္ျဖစ္ရတယ္ဆုုိတာ ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္ပါၿပီ ဘုရား၊ သုိ႔ဆုုိလ်င္ အဲဒီ သံသရာခ်ဲ႔ထြင္တတ္တဲ့ တရားေတြ မျဖစ္ေပၚေအာင္ဆုုိရင္ ဘယ္လုုိတရားမ်ိဳးကုုိ အားထုုတ္ရတယ္ဆုုိတာလည္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါဘုုရား”
ျမတ္စြာဘုရား -
“သိၾကားမင္း… ဒီသံသရာ ခ်႕ဲထြင္တတ္တဲ့ ပပဥၥတရားေတြ မျဖစ္ေပၚခ်င္ရင္ေတာ့ ေဝဒနာကမၼ႒ာန္းကုုိ ပြားမ်ားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဝဒနာဆုုိတာ ခံစားျခင္းကုုိ ေျပာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ရင္၊ ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ ခံစားခ်က္မွန္သမွ်ကုုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး ဘယ္လုုိခံစားမႈမ်ိဳးကုုိမွ လုုိက္မခံစားမိဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသာမနႆ ေဝဒနာလုုိ႔ ေခၚတဲ့ ဝမ္းေျမာက္တဲ့ ခံစားခ်က္၊ ေဒါမနႆ ေဝဒနာလုုိ႔ ေခၚတဲ့ မႏွစ္သက္တဲ့ ခံစားခ်က္၊ ဥေပကၡာ ေဝဒနာလုုိ႔ ေခၚတဲ့ ဝမ္းေျမာက္တာလည္း မဟုုတ္၊ ဝမ္းမေျမာက္တာလည္း မဟုုတ္တဲ့ လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ ၾကားခ်ထားတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြကုုိ အရွိအတုုိင္း သိမွတ္ၿပီး ဘယ္လုုိ ခံစားခ်က္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အကုုသုုိလ္ျဖစ္မယ့္ ခံစားခ်က္မ်ိဳးကုုိေရွာင္ၿပီး ကုုသုုိလ္ျဖစ္မယ့္ ခံစားခ်က္ကုုိ ေဆာင္ကာ ေဝဒနာ ကမၼ႒ာန္း အျဖစ္နဲ႔ ႏုုိင္ေအာင္ပြားမ်ားထားမယ္ဆုုိရင္ ဒီတဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ဆုုိတဲ့ သံသရာခ်ဲ႕ထြင္ေၾကာင္း တရားေတြ ေလ်ာ့နည္းလာကာ သတၱဝါေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုုိ တည္ေဆာက္လာႏုုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္ သိၾကားမင္း”
သိၾကားမင္း -
“မွန္ပါ ျမတ္စြာဘုုရား… သင့္ေလ်ာ္ေကာင္းျမတ္လွေၾကာင္းပါ ဘုုရား၊ တပည့္ေတာ္ အလြန္ေက်နပ္ အားရလွပါတယ္ ဘုုရား၊ သာဓုု သာဓုု သာဓုုပါ ဘုုန္းေတာ္သခင္ ဘုုရားရွင္ကုုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ဘုုရား” (သုုတၱႏၲပိဋက၊ ဒီဃနိကာယ၊ သကၠပဥွသုုတၱ)
ဒါကေတာ့ သကၠပဥွသုုတ္ေတာ္လာ သိၾကားမင္းနဲ႔ ဘုုရားရွင္ ေမးေျဖေတာ္မူၾကတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသုုတ္ေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္က ဆက္လက္ေဟာၾကားေတာ္မူထားတဲ့ အခ်က္မ်ား၊ အက်ယ္တဝင့္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူထားတဲ့ မိန္႔ေတာ္မူခ်က္မ်ား ရွိေနေသးေပမယ့္ ဒီေနရာမွာေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဟာၾကားခ်က္ေလာက္ကုုိပဲ လုုိရင္းခ်ဳပ္ကာ အမ်ားနားလည္ႏုုိင္ေအာင္ ကုုိးကားတင္ျပ လုုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ 
ဒီေဒသနာေတာ္အရ သတၱဝါေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ေပမယ့္ မၿငိမ္းႏုုိင္ၾကတာဟာ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိဆုုိတဲ့ သံသရာခ်ဲ႕ထြင္တတ္တဲ့ တရားသုုံးပါးကုုိ အေျခခံရာက ႀကံစည္မူေတြ၊ ဆႏၵေတြ၊ အခ်စ္အမုုန္းေတြ၊ မနာလုုိဝန္တုုိမႈေတြအထိ အဆင့္အဆင့္ျဖစ္ပြားက ေနာက္ဆုုံးအဲဒီ မနာလုုိျခင္း၊ ဝန္တုုိျခင္းဆုုိတဲ့ အတြင္းရန္ႏွစ္ပါးက သတၱဝါမ်ားကုုိ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ လုုပ္ေဆာင္သြားေစေတာ့တာျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားနာယူႏုုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလုုိမၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြကုုိ ေျပေပ်ာက္ေစခ်င္ရင္ ေဝဒနာကမၼ႒ာန္းကုုိ ပြားမ်ားဖုုိ႔ ရွင္ေတာ္ဗုုဒၶ ညြန္ျပေတာ္မူေၾကာင္းလည္း သိမွတ္ႏုုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 
အခ်ဳပ္ဆုုိေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ေပမယ့္ မၿငိမ္းခ်မ္းၾကတာဟာ တဏွာမာနဒိ႒ိကုုိ အေျခခံရာက ဝိတက္စတဲ့ တရားေတာ္မ်ား အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ေနာက္ဆုုံးျဖစ္တဲ့ မနာလုုိျခင္း ဣႆာ၊ ဝန္တုုိျခင္း မစၧရိယ တရားႏွစ္ပါးေၾကာင့္ဆုုိတာ လက္ခံၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုုိလက္ခံၿပီး ဒီတရားေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားေအာင္ ခံစားခ်က္မွန္သမွ်ကုုိ ႐ႈမွတ္ရမယ့္ ေဝဒနာကမၼ႒ာန္းကုုိပဲ ႏုုိင္ေအာင္ပြားမ်ားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခံစားခ်က္မွန္သမွ်ကုုိ အရွိအတုုိင္း ရႈမွတ္ထားႏုုိင္ပါက ခံစားခ်က္ကုုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ဒုုကၡဆုုိတာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းသြားမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ရင္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုုိက္ၿပီးမခံစားပစ္ဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သတၱဝါေတြ ၿငိမ္းခ်င္ေပမယ့္ မၿငိမ္းႏုုိင္တာဟာ ဘာေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ လုုိက္လုုိက္ၿပီး ခံစားေနၾကလုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခံစားရာက စဲြမိသြားၿပီး စဲြမိရာက အဲဒီအစဲြရဲ႕ ခ်ဲ႕ထြင္မႈေနာက္ကုုိ တေကာက္ေကာက္ ပါသြားၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစဲြေနာက္ကုိလိုုက္ရင္း ကုုိယ့္အစဲြနဲ႔ကုုိယ္ အမွန္ထင္ကာ အလဲြေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်င္ေပမယ့္ မၿငိမ္းႏုိင္ၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 
ဒါေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုုိ အလုုိရွိၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ သူတပါးနဲ႔ မၿငိမ္းခ်မ္းခင္မွာကုုိယ့္ကုုိကုုိယ္ အရင္ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ လုုပ္ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုုိယ့္သႏၲာန္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုုိ တည္ေဆာက္ႏုုိင္ဖုုိ႔ ဘုုရားေပးတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုုိ လုုိက္နာက်င့္သုုံးကာ ခံစားခ်က္မွန္သမွ်ကုုိ အရွိအတုုိင္း ရႈပြားရင္း အစဲြမပါေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဘုုရားေပးတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း တင္ျပလုုိက္ရပါတယ္။

No comments: