Tuesday, June 17, 2014

သေဗၺသခၤ ါရာ အနိစၥာတရားေတာ္


စိတၱာႏုပႆနာ ႐ႈနည္းကို ေဟာၾကား
ေသာ တရားျဖစ္သည္။၀င္ေလစိတ္ ျဖစ္
ပ်က္၊ ထြက္ေလစိတ္ ျဖစ္ပ်က္ကို ဉာဏ္
ႏွင့္လိုက္ေပး ဆိုေသာစကားျဖင့္ စတင္
ေဟာၾကားသည္။ ၀င္ေလစိတ္ ထြက္
ေလစိတ္ ႐ႈေနစဥ္ ဉာဏ္လိုက္ေနစဥ္
ၾကားစိတ္ ေပၚလာပါက ၾကားစိတ္ ျဖစ္
ပ်က္ကို ႐ႈ။ ႐ႈစရာ အျခားစိတ္ မရွိလွ်င္
၀င္ေလစိတ္၊ ထြက္ေလ စိတ္ကို ျပန္
ေကာက္။ စိတ္သည္ တစ္ခ်ိန္တြင္ တစ္
ခုသာ ေပၚသည္။ ဧကစိတၱ သမၸယုတၱာ။
ပဥၥဒြါရ ငါးေပါက္မွာေပၚေသာ စိတ္ေတြ
ကို႐ႈ။ မဟုတ္လွ်င္ မေနာဒြါရမွာ ေပၚ
ေသာ စိတ္ကို႐ႈ။ ဘယ္စိတ္ျဖစ္ျဖစ္ ေပၚ
ၿပီးပ်က္တာပဲ။ စိတၱာႏုပႆနာမွာအျပင္
ကလာေသာ ဧည့္သည္စိတ္ ေျခာက္
ေယာက္။ ျမင္စိတ္၊ ၾကားစိတ္၊ စားစိတ္၊
နံစိတ္၊ ဖ်ားနာ၊ေကာင္းစိတ္။ အတြင္းက
လာေသာ ဧည့္သည္စိတ္ ငါးစိတ္။ ေလာ
ဘစိတ္၊ ေဒါသစိတ္၊ ေမာဟစိတ္၊ အေလာ
ဘ၊ အေဒါသ အေမာဟကို မထည့္ရ။
အေမာဟသည္ ပညာေစတသိက္ ႐ႈဉာဏ္
ျဖစ္သည္။ ဤတရားတြင္ အျပင္ဧည့္သည္
ေျခာက္ေယာက္၊ အတြင္း ဧည့္သည္ ငါး
ေယာက္ဟု ေဟာသည္။ ဤအမွတ္စဥ္ ၁
စာအုပ္အဖြင့္တြင္ စိတၱာႏုပႆနာ အက်ဥ္း
ကို ျပထားရာတြင္မူ အျပင္ဧည့္သည္ ငါး
ေယာက္ အတြင္းဧည့္သည္ ေျခာက္ေယာက္
ဟုျပထားသည္။ ကြဲလြဲေနသည္။ အိမ္သည္
စိတ္ႏွစ္ခုမွာ ၀င္ေလစိတ္၊ ထြက္ေလစိတ္
ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သတ္မွတ္ျပထားသည္။
စိတ္ကို႐ႈလိုက္လွ်င္ သေဗၺသခၤ ါရာ အနိစၥာ
ခ်ည္းျဖစ္သည္။ ၄င္းကို ယဒါပညာယ ပႆ
တိ ဆိုေသာ ပါဠိအရ အၾကင္စိတ္တို႔၏ ျဖစ္
ပ်က္ပံုကို ပညာယ-အေမာဟပညာနဲ႕ ပႆ
တိ ႐ႈေပး။ ေပၚပလား ဟု ရွင္းရွင္းဆိုထား
သည္။ ဤ ပါဠိသည္ ရြတ္ဖို႔မဟုတ္၊ အလုပ္
လုပ္ဖို႔ အလုပ္စဥ္ကိုျပေသာ ပါဠိျဖစ္ေၾကာင္း
လည္း တစ္မူထူးျခားေသာ အျမင္ကို ေဖာ္ျပ
ထားပါသည္။ စိတ္ေတြျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတာ
ကိုပညာက ပႆတိ ႐ႈလို႔ ျမင္လိုက္သည္။
ဤအတိုင္း ႐ႈေနလွ်င္ အားခ်ိန္ နားခ်ိန္ မရွိပါ။
သို႔မွသာ ကိေလသာ ၾကား မထိုးႏိုင္ပါ။ ကိ
ေလသာ ၾကားမထိုးလွ်င္ မနက္အားထုတ္
ညေန မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကိေလသာၾကားမခိုဖို႔ အေရးႀကီး
သည္။ ၾကားထိုးတယ္ ဆိုတာ အနိစၥလက္
လြတ္တာကို ေျပာတာ။ သေဗၺသခၤ ါရာ အနိ
စၥာႏွင့္ ယဒါပညာယ ပႆတိ ၾကားမွတစ္ခု
ခု ကိေလသာ၀င္လာလို႔ျဖစ္တာဟုဆိုသည္။
ဆရာေတာ္က ကိေလသာၾကား တိုးလာ
လွ်င္လည္း ထိုကိေလသာကို ဧဟိပႆိ
ေကာႏွင့္ ႐ႈရမည္၊ သူက ငါ့ကို ႐ႈပါဆိုတာကို
႐ႈလိုက္လွ်င္ ကိေလသာၾကားမခိုႏိုင္ေၾကာင္း
သြန္သင္ထားသည္။ ထူးျခားေသာ အျမင္ပင္။
ေရွ႕တစ္ဆင့္ ၀ိပႆနာ႐ႈ၊ ၀ိပႆနာက ကံ
ကိုျဖတ္တာ၊ နိဗၺာန္သြားခ်င္တဲ့သူ ကံလုပ္ေန
လို႔ မျဖစ္ဘူး။ တဏွာစားခြက္ ေမွာက္ထား
ဟု စကားျပင္းျပင္းႏွင့္ ဆံုးမလမ္းညႊန္ထားပါ
သည္။

ကံႏွင့္ ဒီဘ၀မွာ ဟိုးဘ၀ကို ေရာက္ေအာင္
လုပ္ထားသည္။ ေထာင္ေျပာင္းတာဟုျပညႊန္
ေတာ္မူၿပီးသစၥာဉာဏ္ႏွင့္ လုပ္မွသာ၀ဋ္ကၽြတ္
ခ်င္လို႔ လုပ္တာ။ ထိုသို႔မဟုတ္ပဲ ဘ၀ သမၸတၱိ
လိုခ်င္လို႔လုပ္တာ ျဖစ္ပါက ေရွ႕တိုးၿပီးေနာက္
ထပ္ ေထာင္ခ်ခိုင္းတာႏွင့္ တူေၾကာင္းေဟာ
ထားပါသည္။ ၀ိပႆနာအလုပ္မွာ သံသရာ
၀ဋ္ကၽြတ္ခ်င္လွ်င္ ကံကိုအားမကိုးရေၾကာင္း
ျပတ္ျပတ္သားသား ျပဆိုေတာ္မူထားပါသည္။

ဆန္းလြင္ ရွင္အာဒိစၥရံသီ
မိုးကုတ္၀ိပႆနာ အလုပ္စဥ္တရားအႏွစ္ခ်ဳပ္

No comments: