Friday, December 13, 2013

အတၱ၀ါဒႏွင့္ အနတၱ၀ါဒ……


ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ ေ၀သာလီျပည္ ကုဋာဂါရအရပ္၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္ အမိဘက္မွ ၀ါဒ ၅၀၀၊ အဖဘက္မွ ၀ါဒ ၅၀၀၊ ၀ါဒ ၁၀၀၀ ပိုင္ဆိုင္ေသာ သစၥက အမည္ရွိ ပရိဗိုရ္တစ္ဦးသည္ ၿမိဳ႕တကာ နယ္တကာ လွည့္လည္ၿပီး ၀ါဒေရးရာအတတ္ျဖင့္ လိုက္လံၿပိဳင္ဆိုင္ အႏိုင္ယူလွ်က္ရွိသည္။…

ေ၀သာလီျပည္ေရာက္ေသာအခါ လိစၦ၀ီမင္းသား ၅၀၀ ကို ၀ါဒေရးရာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အတတ္ပညာကို သင္ၾကားပို႔ခ်လွ်က္ရွိသည္။ ထိုစဥ္အခါက အိႏၵိယျပည္တြင္ ၀ါဒေရးရာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ျငင္းခံုမႈ၊ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ အလြန္မ်ားလွသည္။…

သစၥကပရိဗိုရ္သည္ သူ၏တပည့္တို႔ကို ဤသို႔ေျပာၾကားသည္။ “တပည့္တို႔…ယခု ကုဋဂါရ၌ ေရာက္ေနေသာ ရဟန္းေဂါတမသည္ ၀ါဒေရးရာ၌ အလြန္ေက်ာ္ၾကားသည္။ ငါတို႔ သြားေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ပါအံ့၊ ငါႏွင့္ယွဥ္ၿပိဳင္သူအားလံုးတို႔သည္ ဖဲြျပာမ်ား လြင့္စင္သြားသကဲ့သို႔ လြင့္စင္သြား ရေပသည္။ ရဟန္းေဂါတမသည္လည္း ထိုသူတို႔ကဲ့သို႔ လြင့္စင္ရေပမည္။ လူတို႔အလယ္၌ အရွက္ရ ေစမည္ဟု ေမာက္မာစြာ ၀င့္ၾကြား၍ ေျပာၾကားသည္။…

သစၥကပရိဗိုရ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ ေရာက္ေသာအခါ “အရွင္ဘုရား…တပည့္ေတာ္သည္ အရွင္ဘုရားခြင့္ျပဳလွ်င္ ပုစၦာမ်ား ေမးျမန္းလိုပါသည္” ဟု ေလွ်ာက္ထားရာ ျမတ္စြာဘုရားက “သစၥက…အသင္ေမးလိုေသာအရာတို႔ကို ေမးျမန္းပါ” ဟု ခြင့္ျပဳပါသည္။…သစၥကသည္ “အရွင္ဘုရား…အရွင္ဘုရား၏ တပည့္တို႔ကို မည္သို႔ဆံုးမပါသနည္း၊ မည္သည့္ ေဒသနာကို ေဟာၾကားပါသနည္း” ဟု ေမးျမန္းေလွ်ာက္သည္။…

“သစၥက…ငါ၏ တပည့္တို႔ကို ကံ-စိတ္-ဥတု-အဟာရတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရား ေလးပါးကို အမွီျပဳျဖစ္ေပၚေသာ မိမိတို႔၏ ခႏၶာသည္ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ ရုပ္အစု၊ ခံစားတတ္ေသာ ေ၀ဒနာ အစု၊ မွတ္သားတတ္ေသာ သညာအစု၊ ျပဳျပင္တတ္ေသာ သခၤါရအစု၊ သိတတ္ေသာ စိတ္အစု ဟူ၍ ဓါတ္ငါးမ်ဳိးျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ ခႏၶာျဖစ္သည္။

ဤခႏၶာငါးပါး ပရမတ္တရားတို႔သည္ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲ ပ်က္စီးတတ္ေသာသေဘာသာ ျဖစ္သည္။ ထိုမၿမဲေသာ၊ ဆင္းရဲေသာ၊ အစိုးမရေသာ သေဘာတို႔ကို ေန႔ညမျပတ္ ပြားမ်ားၾကပါဟု ငါဘုရား ဆံုးမခဲ့သည္။

သစၥက…ငါဘုရားသည္ ထိုခႏၶာငါးပါး သခၤါရတရားတို႔သည္ အေၾကာင္းတရား အမ်ဳိးမ်ဳိးကို အေျခခံကာ ျဖစ္လာေသာ အက်ဳိးတရားမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ မၿမဲေသာသေဘာ၊ ဆင္းရဲေသာ သေဘာ၊ အစိုးမရေသာ သေဘာမ်ားသာျဖစ္သည္။

ထိုသခၤါရတရားတို႔ကို ငါ-သူ-သတၱ၀ါဟု သတ္မွတ္၍ ေျပာဆိုရေသာ္လည္း ထိုသခၤါရတရားအစုသည္ ငါ-သူ-သတၱ၀ါ-ေယာက္က်ား-မိန္းမ မဟုတ္၊ ပိုင္သူ-အစိုးရသူ၊ ထိုသခၤါရတရားကို ဒီလိုျဖစ္ပါ၊ ဒီလိုမျဖစ္ပါေစနဲ႔၊ မအိုပါေစနဲ႔၊ မနာပါေစနဲ႔၊ ၉၆ ပါးေသာေရာဂါေတြ မျဖစ္ပါေစနဲ႔၊ မေသပါေစနဲ႔ဟု တားျမစ္ႏိုင္သူ၊ အစိုးရသူ၊ အမိန္႔ေပးႏိုင္သူဟူ၍ မရွိေသာေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး သခၤါရတရားအားလံုးသည္ သေဗၺဓမၼာ အနတၱာဟု ငါဘုရားေဟာၾကား ဆံုးမသည္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။…

သစၥကသည္ အတၱအယူရွိေသာေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေသာတရားကို သူ၏အတၱ၀ါဒျဖင့္ အႏိုင္ယူရန္ အခြင့္ရၿပီဟု ထင္ေနပါသည္။ “သင္ေဂါတမ…သင္သည္ တတ္လည္းတတ္ႏုိင္လွသည္။”…

သစၥကသည္ သူ၏ ရင္ပတ္ကုိပုတ္ကာ “သင္ေဂါတမ…ဤအရာသည္ ငါ့ကိုယ္၊ ငါ့ခႏၶာမဟုတ္ေလာ့၊ ငါ စားလိုက စားႏိုင္သည္၊ ငါ သြားလိုက သြားႏိုင္သည္၊ ငါ ေျပာလိုက ေျပာႏိုင္သည္၊ ဤခႏၶာတည္ရွိေနသ၍ ငါပစၥည္း ငါပိုင္-ငါအစိုးရသည္ မဟုတ္ပါေလာ့၊ ေနရာတကာ အနတၱ၊ အနတၱဟု ေျပာေနသည္မွာ မွန္ႏိုင္ပါမည္ေလာ” ဟု ေမးပါသည္။

သစၥက ဤသို႔ေမးသည္ကို သူ၏တပည့္ ငါးရာႏွင့္ လာေရာက္နားေထာင္ေနေသာ မင္းပရိသတ္အေပါင္းတို႔သည္ သစၥက က ႏိုင္မည္ေလာ၊ ျမတ္စြာဘုရားက ႏိုင္မည္ေလာဟု အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြးကာ ေစာင့္ေနၾကသည္။…

ျမတ္စြာဘုရားသည္ “သစၥက…သင္သည္ ခႏၶာငါးပါး၏ ျဖစ္ပ်က္စဥ္ တခဏကို ထာ၀ရ မွတ္ေန ပါသလား၊ သင္၏ ခႏၶာကိုယ္ကို သင္ ပိုင္သည္၊ သင္ အစိုးရသည္၊ သင့္စကား နားေထာင္သည္၊ သင့္အမိန္႔ နာခံသည္ဟူေသာ အယူကို သင္ယံုၾကည္လက္ခံပါသလား” ဟု ေမးပါသည္။…

သစၥက က ေနာက္သို႔ လွည့္ၾကည့္ၿပီး လူအားလံုးတို႔သည္ ထိုအယူကို ယံုၾကည္ၾကပါသည္ဟု ေလွ်ာက္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားက “သစၥက…ငါသည္ သူမ်ားကို ေမးေနသည္မဟုတ္၊ သင့္ကိုသာ ငါေမးေနသည္၊ သင္ေျဖၾကားပါေလာ့” ဟု ထပ္မံတိုက္တြန္းပါသည္။

“သစၥက…တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ အစိုးရမင္းတို႔သည္ မင္းမႈထမ္းတို႔အား တာ၀န္ေက်ျပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္သူကို ဆုလာဒ္ ေပးသနားသကဲ့သို႔ တာ၀န္ေက်ျပြန္စြာ မထမ္းေဆာင္သူကို အျပစ္ေပးေလ့ရွိသည္။ ယခုလည္း သင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို သင္ပိုင္သည္၊ သင္အစိုးရသည္ ဆိုျငားအံ့၊ သင္သည္ အိုမင္းမစြမ္းေသာအရြယ္သို႔ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္သည္။ သင့္ခႏၶာကိုယ္အား ႏုပ်ဳိေသာ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္သို႔ ျပန္လည္ေရာက္ေအာင္ အမိန္႔ေပး ခိုင္းေစပါေလာ့” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။…

သစၥကသည္ ျပန္လည္ေျဖၾကားရန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးစဥ္းစားေသာ္လည္း ထိုအေျဖကို ေျဖၾကားရန္ မစြမ္းႏိုင္ေသာေၾကာင့္ နဖူးမွ ေခၽြးတို႔သည္ တသြင္သြင္ စီးက်ေနသည္။ ျမတ္စြာဘုရားကို ေမာ္ေမာ္ၾကြားၾကြား၊ ေစာ္ေစာ္ကားကား၊ ဘ၀င္ျမင့္၍ ေျပာမိေသာစကားတို႔ေၾကာင့္ ယခုမူ တလံုးတပါဒမွ် ျပန္လည္မေခ်ပႏိုင္ပဲ၊ ငါေတာ့ မွားၿပီ၊ အရွက္ကြဲၿပီဟု ေနာင္တရေနသည္။…

ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ “သစၥက…ငါေမးသေသာပုစၦာကို ေျဖၾကားပါေလာ့” ဟု သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ေမးေသာ္လည္း မေျဖႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားကို အ႐ႈံုးေပးရပါေတာ့သည္။…

သစၥကသည္ “ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ တပည့္ေတာ္သည္ ခႏၶာငါးပါး သခၤါရတရား တို႔ကုိ ငါ့ကိုယ္၊ ငါ့ခႏၶာ၊ ငါ့အသက္၊ ငါ့၀ိညာဥ္၊ ငါ့လိပ္ျပာ ဟု မွားယြင္းစြာ ယံုၾကည္စြဲလမ္းခဲ့ပါသည္။ ထိုစြဲလမ္းမႈမွ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႔ ထပ္ဆင့္ေပါက္ဖြားလာျပန္ပါသည္။ ထိုစြဲလမ္းမႈမွ ငါသိ၊ ငါတတ္၊ ငါမွငါ-ငါသာလွ်င္ ဆရာျဖစ္ရမည္ဟု ေထာင္လႊားေမာ္ၾကြားၿပီး ေျပာဆိုမိပါသည္။ တပည့္ေတာ္ကို ထိုအျပစ္တို႔မွ သည္းခံခြင့္လြတ္ေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္ပါသည္။

တပည့္ေတာ္ကိုလည္း တပည့္သာ၀ကအျဖစ္ မွတ္ယူေတာ္မူပါ၊ သေဗၺသခၤါရ အနိစၥ၊ သေဗၺသခၤါရ ဒုကၡ၊ သေဗၺဓေမၼာအနတၱာ ဟူေသာ အရွင္ဘုရား၏ ေဟာၾကားမႈတို႔ကို ယံုၾကည္ပါၿပီဘုရား” ဟု ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထား ပါသည္။

(မဇၥ်ိမနိကာယ္ပါဠိေတာ္၊ စူဠသစၥကသုတ္မွ)…

အကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ သစၥက ကဲ့သို႔ပင္ ခႏၶာငါးပါး၏ တခဏျဖစ္စဥ္ကို ထာ၀ရဟု ထင္မွတ္ခဲ့သည္။ ေမြးကင္းစအရြယ္မွ ကေလးဘ၀၊ ကေလးဘ၀မွ လူလတ္ဘ၀၊ လူလတ္ဘ၀မွ လူႀကီးဘ၀၊ လူႀကီးဘ၀မွ လူအိုဘ၀သို႔ ဘ၀ေတြ အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲျဖစ္လာခဲ့သည္။ ေမြးကင္းစအရြယ္ ခႏၶာကိုယ္သည္ ကေလးဘ၀သို႔ ပါမလာပါ၊ ကေလးဘ၀မွ ခႏၶာသည္ လူလတ္ဘ၀သို႔ ပါမလာပါ။ အဟာရ၏ အစြမ္းျဖင့္ ဘ၀ေတြ အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲျဖစ္လာရေသာ္လည္း ရုပ္တို႔သည္ အပိုင္းပိုင္း ျပတ္၍ ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္လည္း ေမြးကင္းစခႏၶာကို အေျခခံၿပီး ကေလးဘ၀ ေရာက္ရသည္။ ကေလးဘ၀ အေျခခံၿပီး လူလတ္၊ လူႀကီး၊ လူအိုအရြယ္သို႔ အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ရသည္။ ဤသို႔ျဖစ္ျခင္းကို ဘ၀သံသရာဟုေခၚသည္။

ဦးျမေမာင္၊ ျမရိပ္ၿမိဳင္၊
ခ်မ္းေအးသာဇံၿမိဳ႕နယ္၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕၏
“ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ”မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

No comments: