Tuesday, July 15, 2014

ဓာတု၀ိဘဂၤသုတ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ တရားေတာ္မွ-"

ဗုဒၶျမတ္စြာက တရားနာ ပရိတ္သတ္ေတြရဲ႔ စ႐ိုက္အားေလ်ာ္စြာ ထိုထိုသုတၱန္မ်ားကို ေဟာၾကားေလ့ရွိပါတယ္။
ဓာတု၀ိဘဂၤသုတ္ ဆိုတာ ဒီဃနိကာယ္၊ သံယုတၱနိကာယ္၊ အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ မဇၽၥိမနိကာယ္၊ ခုဒၵကနိကာယ္ လို႔ နိကာယ္ငါးရပ္ရွိတဲ့အထဲမွာ မဇၽၥိမနိကာယ္ ထဲမွာပါတယ္။
မဇၽၥိမနိကာယ္မွာ သုတ္ေပါင္း ၁၅၂ သုတ္ ရိွတဲ့အနက္ ဓာတု၀ိဘဂၤသုတ္ကို သုတ္တစ္သုတ္အျဖစ္ ထည့္သြင္း မွတ္တမ္းတင္ထားတယ္။ ဓာတု၀ိဘဂၤသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ၀ိပႆနာတရားကို ေဟာၾကားထားတာျဖစ္လို႔ တရားနာတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြအေနနဲ႔ ဒီသုတၱန္ရဲ႔ သေဘာတရားကို နားလည္ဖို႔ အေလးအနက္ အာ႐ံုစိုက္ၿပီးေတာ့နာဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာကလည္း တရားေဟာခါနီးမွာ အၿမဲတမ္း မိန္႔ၾကားေလ့ရွိတယ္။
"သာဓုကံ သုေဏာဟိ မနသိကေရာဟိ တဲ့။
သာဓုကံ - တကယ့္ေလးေလးစားစား၊
သုေဏာဟိ - နားစိုက္ၿပီး ေထာင္ပါတဲ့။
မနသိကေရာဟိ - စိတ္ထဲမွာ မွတ္ထားပါ၊ ႏွလံုးသြင္းပါလို႔ တရားေဟာတိုင္း တရားေဟာတိုင္းမွာလိုလို ျမတ္စြာဘုရားက သတိေပးေလ့ရွိတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့ တရားေတာ္ေတြဟာ အာ႐ံုစိုက္ၿပီး သဘာ၀တရား ဆိုက္ေအာင္နာမွ ဆိုလိုရင္း အဓိပၸာယ္ကို ေပၚလြင္ထင္ရွားေစႏိုင္တယ္။
ဓာတု၀ိဘဂၤသုတ္မွာ ၀ိပႆနာက်င့္စဥ္တစ္ခုကို တရားနာပုဂိၢဳလ္၏ စ႐ိုက္အားေလ်ာ္စြာ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းလင္းေဟာထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဓာတု၀ိဘဂၤ မွာ ဓာတု ဆိုတာ "ပုဂိၢဳလ္ သတၱဝါ ဇီ၀" ဆိုတာမ်ိဳးလို အေျပာထဲမွာသာရွိတဲ့ တရားမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။

တကယ့္ကို သဘာ၀အားျဖင့္ ရွိေနတဲ့ တရားကို "ဓာတု" လို႔ ေခၚတယ္။
"အတၱေနာ သဘာ၀ံ ဓာေရတီတိဓာတု" သူ႔သဘာ၀အတိုင္းသူ ထင္ရွားရွိေနတာကို ဓာတု။

ျမတ္စြာဘုရားက ဓာတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဟာတယ္။ အဘိဓမၼာမွာဆိုရင္ ဓာတ္ (၁၈)ပါး ေဟာထားတာရွိတယ္။ ဒီတရားေတြက အလြန္ေလးနက္ေသာ္လည္း လူနဲ႔ အလြန္နီးစပ္တဲ့ တရားေတြ ျဖစ္တယ္။

ေလာကမွာ နီးပင္နီးေသာ္လည္း မျမင္တာေတြက အမ်ားႀကီး၊
မျမင္ႏိုင္တာေတြက အမ်ားႀကီး။
ျမင္ဖို႔ ခက္တယ္။
"ဒုဒၵသတၱာ ဂမၻီရံ၊ ဂမၻီရတၱာ ဒုဒၵသံ" နက္နဲတယ္ဆိုတဲ့ သဘာ၀တရားေတြဟာ တခ်ိဳ႔ဟာက "ျမင္ဖို႔ခက္လို႔ နက္နဲတာ"၊
ေ၀းလို႔ မျမင္ႏိုင္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။
နက္နဲလို႔ မျမင္ႏိုင္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
ျမင္ဖို႔ သတိမူရန္ ခက္ခဲတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ နက္နဲတယ္။
တခ်ိဳ႔တရားကေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။
"နက္နဲလို႔ ျမင္ဖို႔ခက္တာ"၊
ဆိုပါစို႔
နီးလ်က္သားနဲႊ မျမင္ရဘူး
ေ၀းလို႔ မျမင္ရဘူး ႏွစ္မ်ိဳးရွိႏိုင္တယ္။
ေ၀းေနရင္လည္း မျမင္ရဘူး၊ နီးလ်က္သားနဲ႔လည္း မျမင္ရတာ ရွိတယ္။
ေအး
"ဓာတု" ဆိုတဲ့ သဘာ၀တရားေတြက ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္မွာ ရွိတယ္။
လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ ရွိေနတဲ့တရားေတြ ျဖစ္တယ္။

အဲဒီ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ ရွိေနတဲ့တရားဟာ အလြန္ နီးကပ္တယ္။
ကိုယ္ထဲမွာ ရွိေနေသာ္လည္းပဲ ျမင္ဖို႔ခက္ခဲသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဂမၻီရ နက္တယ္ လို႔ ဒီလိုေျပာတာ။
ဟို နိဗၺာန္တို႔ ဘာတို႔က်ေတာ့ နက္နဲလြန္းအားႀကီးလို႔ မျမင္ႏိုင္ဘူးလို႔ေျပာတာ။

ဓာတု ကို English လိုျပန္တဲ့အခါက်ေတာ့ Element လို႔ ျပန္တာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ "ဓာတု၀ိဘဂၤ" ကို Analysis of Element လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။
လူေတြရဲ႔ သႏၲာန္မွာရွိတဲ့ သဘာ၀ဓာတ္တရားကို ခြဲျခားစိတ္ျဖာၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာေတာ့ ကိုယ့္ခႏၶာေလးကို ကိုယ္က အာ႐ံုစိုက္လိုက္လို႔ရွိရင္ ဒီသေဘာတရားေတြ ေတြ႔လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေအး ဒီသုတၱန္ေဟာတဲ့အခါမွာ တရားနာ ပုဂိၢဳလ္က တစ္ဦးတည္းပဲရွိတယ္။ ေဟာတဲ့ေနရာကလည္း ခမ္းခမ္းနားနားႀကီး မဟုတ္ဘူး။ အိုးထိန္းသည္ တစ္ဦးရဲ႔ အိုးလုပ္တဲ့တဲႀကီးထဲမွာ ေဟာတာ။ ေဟာတဲ့အခ်ိန္ကလည္း ညသန္းေခါင္ေက်ာ္တဲ့အခ်ိန္၊
တရားနာ ပရိသတ္ကလည္းပဲ ပုကၠဳသာတိ-တစ္ဦးတည္းပဲ ရွိတယ္။

တရားနာပရိသတ္နဲ႔ တရားေဟာတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယိေတာ္ျမတ္ဟာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆက္သြယ္မႈ မရွိဘူး။
တရားနာေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္က တရားေဟာေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကို ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ မသိဘူး။ ဘုရားမွန္း မသိဘူး။
အဲဒီလို အေျခအေနနဲ႔ ေဟာထားတဲ့ သုတၱန္တစ္ခု။
ဒါေၾကာင့္မို႔ "အိုးထိန္းသည္ရဲ႔ တဲထဲက တရားပြဲ" လို႔ ဒီလိုမွတ္ထားေပါ့။

ကဲ သုတၱန္ကေလး စလိုက္ၾကရေအာင္၊ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကို ေဟာမွာ ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဘုန္းႀကွးတို႔ ပါဠိေတြကို မ်ားမ်ားမရြတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ ျမန္မာလို ရွင္းၿပီးေတာ့ ေျပာရေအာင္။
ဘယ္သုတၱန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သုတၱန္ျဖစ္ေပၚလာပံုေလးက စၿပီးေျပာမွ ပိုၿပီးအဆင္ေျပတယ္။.................
(အျပည့္အစံု မတင္ျဖစ္တာကို သည္းခံပါရွင္)

*ဘိကၡဳ ဆိုတာ ဆြမ္းေတြ၊ ဟင္းေတြ၊ ထမင္းေတြ ေန႔စဥ္ စားစရာ ေသာက္စရာေတြကို ခ်က္ျပဳတ္ၿပီးေတာ့ မစားေတာ့ဘူး။ ဆြမ္းခံၿပီးေတာ့ စားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြေပါ့။ အခု ျမန္မာျပည္မွာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားတဲ့ႏိုင္ငံဆိုေတာ့ ဘိကၡဳ ဆိုရင္ ေထရ၀ါဒ ဘုန္းႀကီးပဲလို႔ ဒီလိုပဲ ေအာက္ေမ့ၾကမွာေပါ့။

*ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔ ပံုပန္းသဏၭာန္ဟာ အမ်ားႏွင့္ ဆင္တူတယ္။ ခုေခတ္ ထုလုပ္ထားတဲ့ ႐ုပ္တုက်ေတာ့ ထူးထူးျခားျခားႀကီးေတြ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ အမွန္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ "သမေဏာ ေဂါတေမာ" ရဟန္းေဂါတမဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပဲ။ လူသားရဟန္း ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ထိုေခတ္ထိုအခါကာလက လူေတြရဲ႔ အရပ္အေမာင္းမ်ိဳး ရွိမွာေပါ့။
ေအး ဘုရားဆိုေတာ့ ထြားထြားက်ိဳင္းက်ိဳင္း ႐ုပ္ဆင္းသပၸါယ္ၿပီး ေခ်ာေခ်ာေမာေမာေတာ့ ရွိမွာေပါ့ေနာ္။
သို႔ေသာ္လည္း ၾကည့္လိုက္လို႔ ရွိရင္ေတာ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးဟာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပဲေပါ့။ တစ္ခါတုန္းက ရဟန္းေတာ္ေတြက အစည္းအေ၀းခန္းမမွာ ထိုင္ေနၾကတယ္၊ ညီေတာ္ျဖစ္တဲ့ ရွင္နႏၵက ျမတ္စြာဘုရား၀တ္တဲ့ သကၤန္းမ်ိဳး ခပ္ဖားဖား သကၤန္းႀကီးကို၀တ္ၿပီး ခပ္လွမ္းလွမ္းကလာတာ၊ ညီအစ္ကိုဆိုေတာ့ ႐ုပ္ကတူတာေပါ့၊ ရွင္နႏၵၾကြလာတာကို ခပ္လွမ္းလွမ္းက ျမင္ၾကရတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြက "ဟိုမွာ ဘုရားၾကြလာၿပီ၊ ဘုရားၾကြလာၿပီ" ဆိုၿပီးေတာ့ ခရီးဦးႀကိဳဆိုဖို႔ အဆင္သင့္ ထၾကတယ္။ အနီးနား ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့မွ ဘုရားမဟုတ္ဘူး ညီေတာ္နႏၵမွန္းသိၾကတယ္တဲ့။ ၀ိနည္းပါဠိေတာ္ထဲမွာ မွတ္တမ္းတစ္ခု ရွိတယ္ေပါ့။
ရွင္အာနႏၵာဟာ ဘုရားရဲ႔ညီေတာ္၊ ျမတ္စြာဘုရားထက္ လက္အရပ္ေလးသစ္ပဲ နိမ့္တယ္တဲ့၊ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ အရပ္အေမာင္း ခပ္ဆင္ဆင္၊ ႐ုပ္ကလည္း ညီအစ္ကိုဆိုေတာ့ တူတာေပါ့ေနာ္။ ျမတ္စြာဘုရားကို တစ္ခါတစ္ရံ မထင္မရွား ၾကြလာတဲ့အခါက်ေတာ့ သာမန္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးလို႔ ဒီလိုပဲ ထင္ၾကတယ္။ တပည့္ပရိသတ္နဲ႔ ခမ္းခမ္းနားနား ေနာက္ပါေတြနဲ႔ ၾကြလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုရားရဲ႔ ဂုဏ္က်က္သေရေတြ ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္သာ ဒါ ဘုရားပဲလို႔ ကြဲကြဲျပားျပား သိႏိုင္တာ။

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ(Ph.D)

No comments: