Tuesday, September 3, 2013

ထူးဆန္းေသာ ဝက္လူႀကီး

ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕သည္ စည္ကား၏။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ဘုရင္ဗိမၺိသာရႏွင့္ သမားေတာ္ႀကီး ဇီဝက တို႔ေၾကာင့္ ထင္ရွား၏။ ထူးျခားေသာ လကၡဏာတရပ္မွာ ၿမိဳ႕ကို ေတာင္ငါးလံုးက ဝန္းရံထားျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
ထို ေတာင္ငါးလံုးကား ပ႑ဝ၊ ေဝဘာရ၊ ဝပုလႅ၊ ဣသိဂိလိ၊ ဂိဇၩကုဋ္ တို႔ ျဖစ္ၾက၏။ ေတာင္ငါးလံုးမွာ မနိမ့္မျမင့္ ျဖစ္၍ ၿမိဳ႕၏ တံတိုင္းႀကီးမ်ား သဖြယ္ တည္ရွိၾက၏။ ေဝဠဳဝန္ ေက်ာင္းေတာ္မွာ ေတာင္မ်ား၏ အျပင္ဘက္တြင္ ရွိ၏။
အရွင္ေမာဂၢလႅာန္ ႏွင့္ အရွင္လကၡဏ မေထရ္ ႏွစ္ပါးသည္ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္ ေပၚမွ ဆင္းလာၾက၏။ ေတာင္ေစာင္း တေနရာတြင္ အလြန္ ထူးဆန္းေသာ သတၱဝါ တေကာင္ကို အရွင္ေမာဂၢလႅာန္ ျမင္ရ၏။

သတၱဝါႀကီးမွာ ေမာ့ၾကည့္ရေလာက္ေအာင္ပင္ ႀကီးမားလွ၏။ သူ၏ ကိုယ္မွာ လူ႕ကိုယ္ျဖစ္၍ ေခါင္းမွာ လူေခါင္းမဟုတ္္ပဲ ဝက္ေခါင္းႀကီး ျဖစ္ေန၏။ ႏႈတ္သီးအတြင္းမွ အၿမီးတေခ်ာင္း တြဲေလာင္းက်က ေပါက္ေနရာ ဝက္တေကာင္သည္ ဝက္ၿမီးတခုကို ကိုက္ထားသကဲ့သို႔ ရွိ၏။ အၿမီးေပါက္ေနေသာ ႏႈတ္သီးအတြင္းမွ ပိုးေလာက္ေတြ တဖြားဖြား က်ေနသည္မွာ ျမင္ရသူ ေအာ္ဂလီဆန္စရာ ျဖစ္ေန၏။ သတၱဝါႀကီး တေကာင္လံုးကို ၿခံဳၾကည့္လိုက္လွ်င္ ေၾကာက္စရာ ရြံစရာ သတၱဝါႀကီး ျဖစ္ေန၏။

ေဝဠဳဝန္ ေက်ာင္းေတာ္အတြင္း ျမတ္စြာဘုရား၏ ထံေတာ္ေမွာက္သို႔ မေထရ္ ႏွစ္ပါး ေရာက္လာၾကေသာအခါ အရွင္ေမာဂၢလႅာန္က အေၾကာင္းစံုကို ေလွ်ာက္ထား၏။ ျမတ္စြာဘုရားက ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္ေစာင္းမွ ထို ဝက္လူႀကီးမွာ ၿပိတၱာႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုန္းေခ်ာ ရန္တိုက္စကား ေျပာဆိုျခင္းအမႈ ပိသုဏဝါစာ ဒုစ႐ိုက္ေၾကာင့္ ၿပိတၱာျဖစ္ကာ ဆင္းရဲ ခံေနရေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏။

ထို ဝက္လူ ၿပိတၱာႀကီးမွာ ကႆပျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္ အခါက နာမည္ႀကီး ဓမၼကထိက ဘုန္းႀကီးတပါးျဖစ္ခဲ့၏။ ထို ဓမၼကထိကသည္ တရားေဟာ လွည့္လည္ရာမွ ေတာရြာ တရြာရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တေက်ာင္း၌ တည္းခိုေန၏။

ထိုေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းေန အာဝါသိက ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါးမွာ စိတ္သေဘာထားႏူးညံ့လွ၏။ တအူတံုဆင္း ညီရင္းအစ္ကိုပမာ လြန္စြာ ခင္မင္ၾက၏။ အခ်င္းခ်င္း ရိုေသေလးစားၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရြာရွိ ဒကာ ဒကာမတို႔က လြန္စြာမွ ၾကည္ညိဳၾကသျဖင့္ အစစ အရာရာ အာမွ် လိုေလေသးမရွိေအာင္ လွဴဒါန္းျပဳစုၾကေသာေၾကာင့္ အလြန္ ျပည့္စံုေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၏။

ကုန္းေခ်ာၿပီ    ဤ အေျခအေနကို တပ္မက္စိတ္ ဝင္ေနေသာ ဓမၼကထိကသည္ သူ႕ကို ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနႏိုင္ေအာင္ အစြမ္းကုန္ ျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္႐ံုမွ်မက အနီးအပါး ရြာမ်ား၌ တရားပြဲ က်င္းပႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးသည့္ အရွင္ႏွစ္ပါး၏ ေက်းဇူးကိုမွ် မေထာက္ထားပဲ အက်ိဳးလိုလားသည့္ ဟန္ျဖင့္ အရွင္ႏွစ္ပါးကို ဟိုတမ်ိဳး သည္တဖံု ေျပာကာ ကုန္းတိုက္၏။

႐ိုးသား၍ စိတ္ေကာင္းရွိလွေသာ အရွင္ႏွစ္ပါးမွာ တႀကိမ္ႏွစ္ႀကိမ္မွ် ေျပာသည့္ ကုန္းစကားကို မယံုၾကေသာ္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာလာေသာအခါ ယံုၾကည္သြားၾက၏။ ႐ိုးသားသူမ်ားျဖစ္၍ အခ်င္းခ်င္း ေျဖရွင္းဖို႔ကိုပင္ သတိမရပဲ ႏွစ္ပါးလံုး ေက်ာင္းကို ပစ္ခဲ့ၿပီးလွ်င္ အသီးသီး တလမ္းစီ ထြက္သြားၾကေလသည္။ ဓမၼကထိက ဘုန္းႀကီးသည္ လူ ၾကားေကာင္း႐ံုမွ် တားျမစ္ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းကို အပိုင္စီးလိုက္ေတာ့၏။

အရွင္ႏွစ္ပါးမွာ ကုန္းစကားကို ယံုစားမိၾက၍ အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာပ်က္ကာ စိတ္လက္ မခ်မ္းသာစြာျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တေနရာၿပီး တေနရာ ေရႊ႕ေျပာင္း ေနထိုင္ၾက၏။ ေနာက္ဆံုး၌ ေတာရြာ ေက်ာင္းတေက်ာင္းတြင္ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ဆံုမိၾကမွ အခ်င္းခ်င္း ဝမ္းနည္းေၾကကြဲစြာ ေမးျမန္းမိၾက၏။ ထိုအခါမွ ဓမၼကထိက က ေက်ာင္းလိုခ်င္၍ မိမိတို႔ ႏွစ္ပါး ကြဲျပားေအာင္ ကုန္းစကားတုိက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသျဖင့္ ႏွစ္ပါးလံုးေနရင္း ေက်ာင္းကို ျပန္လာကာ ဓမၼကထိကကို ေက်ာင္းမွ ႏွင္ထုတ္ၿပီလွ်င္ ေရွးကကဲ့သို႔ပင္ ခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္ၾကေလ၏။

အဝီစိသို႔     ဓမၼကထိကသည္ ေက်ာင္းမွ ထြက္သြားၿပီးေနာက္ မၾကာမီပင္ ကြယ္လြန္သြားၿပီလွ်င္ အဝီစိ ငရဲ၌ က်ေရာက္ရ၏။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ငရဲ ဆင္းရဲကို ခံစားရၿပီးေနာက္ ငရဲမွ လြတ္ေျမာက္လာေသာ္လည္း ကုန္းေခ်ာ ဒုစ႐ိုက္ကံ၏ အရွိန္အဟုန္ မကုန္ေသးသျဖင့္ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္၌ ဝက္လူၿပိတၱာႀကီး လာျဖစ္ေနရေၾကာင္း ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ရွင္းလင္းေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

ေၾကာက္ဖြယ္ ေကာင္းလွသည့္ ပိသုဏဝါစာ ဒုစ႐ိုက္ကံ၏ အက်ိဳးပါေပတည္း။  ( ဓမၼ ႒ ၂၊  ၂၅၈-၂၆၀ )

No comments: