၀ါေခါင္လျပည့္ေန႔ကို
ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔လို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔က သတ္မွတ္ၾကပါတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့
ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္ တစ္ႏွစ္တြင္သုံးလ ဝါဆိုေတာ္မူၾကသည္။ “ဝါဆိုသည္“
ဟုဆိုရာ၌ အေၾကာင္းၾကီးငယ္မရွိဘဲ မိမိတို
့သီတင္းသုံးရာအရပ္မွထြက္ခြါၾကြသြားျခင္းမျပဳ
သည္ကိုဆိုသည္။ ထိုသုံးလကာလသည္ပင္“ဝါတြင္း“ မည္ေပသည္။ ပရိယတ္ႏွင့္ပဋိပတ္ သာသနာတို ့အလို႔ငွါ အျပည့္အ၀ အားထုတ္ၾကိဳးကုတ္ခြင့္
ရၾကသည့္ အခါသမယလည္းျဖစ္သည္။
ဝါေခါင္လသည္ ဝါတြင္းသုံးလ၏ အလယ္ေခါင္က်ေသာလျဖစ္သည္။ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔သည္
ဝါေခါင္လျပည့္ေန ့ျဖစ္သည္။လြန္ေလၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း
ႏွစ္ေထာင့္ေျခာက္ရာနီးပါးခန္႔က ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး သာ၀တၳိၿမဳိ႕
ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ ရဟန္းေတာ္ငါးရာကို
အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ေမတၱသုတ္ေတာ္ကိုေဟာေတာ္
မူခဲ့ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္
ေမတၱသုတ္စတင္ေပၚေပါက္ရာေန႔ျဖစ္္ေသာ ၀ါေခါင္လျပည့္ေန႔ကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက
ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔လို႔ သတ္မွတ္ခဲ႔ၾကပါတယ္။အခါတစ္ပါး၌ ရဟန္းငါးရာတို႔သည္
ျမတ္စြာဘုရားထံမွ ကမၼဌာန္းေတာင္း၍ ဟိမဝႏၱာႏွင့္ တစ္စပ္တည္း တည္ရွိေသာ
ေတာအုပ္တစ္ခုတြင္ တရား အားထုတ္၍ ေနၾကေလရာ ရဟန္းေတာ္တို႔၏ သီလ သမာဓိ
ပညာဂုဏ္တို႔ေၾကာင့္ နတ္တို႔သည္ သစ္ပင္မ်ားေပၚတြင္ မေနႏိုင္ၾကေတာ့ဘဲ
ေျမျပင္၌ ဆင္းသက္၍ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေနၾကရေသာေၾကာင့္
သည္းမခံႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ ညဥ့္အခါတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား အမ်ဳိးမ်ဳိး
ေျခာက္လွန္႔ၿပီး ေရာဂါအႏၱရာယ္ ထူေျပာေအာင္ သမာဓိမရေအာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး
ဖန္တီးၾကေလရာ ရဟန္းငါးရာတို႔လည္း ဤအရပ္သည္ ပဋိရူပေဒသ မဟုတ္ဟု
တိုင္ပင္ၾကၿပီး ျမတ္စြာဘုရားထံ သြားေရာက္ကာ အက်ဳိးအေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားရာမွ
ျမတ္စြာဘုရားက ကိုယ္ခံအျဖစ္ ေမတၱသုတ္ ေဒသနာေတာ္ကို ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူလိုက္ရာ
ေမတၱသုတ္ တန္ခိုးေၾကာင့္ နတ္မ်ားက မေျခာက္လွန္႔ေတာ့သည့္အျပင္
ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုး အၾကည္ညိဳတိုးၿပီး ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္မ်ားျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္
ကူညီၾကေသာေၾကာင့္ ရဟန္းငါးရာတို႔သည္ တစ္ဝါတြင္းျဖင့္ အားလံုး ရဟႏၱာ
ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ဤ
ေမတၱသုတ္ေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာေရး နယ္ပယ္တြင္ အလြန္ ေခတ္စား လူသိမ်ားေသာ
သုတ္ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ေမတၱသုတ္၏ သရုပ္ကို ထုတ္ႏုတ္ၿပီး ေလ့လာသူ
က်င့္ႀကံသူကား နည္းပါးသေယာင္ရွိ၏ဟု ယူဆေပသည္။ အမ်ားအားျဖင့္
ေမတၱာပို႔ျခင္းကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏုိး ျပဳၾကေသာ္လည္း ေမတၱသုတ္ကို အနက္
အဓိပၸာယ္ႏွင့္ တကြ အေသးစိတ္ ၾကည့္ရႈ သံုးသပ္ရန္ကား ေမ့ေလ်ာ့ေနတတ္ၾကေလရာ “
လယ္ထြန္သြား ႏြားေမ့ “ ဟူသကဲ့သို႔ ဆိုဖြယ္ရာ ျဖစ္ေနေလသည္။ ေမတၱာဘာဝနာကို
ပြားမ်ားသူတို႔သည္ ေမတၱသုတ္ကို စနစ္တက် ေလ့လာ၍ ထို သုတ္ေတာ္က
ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ႀကိဳးစား ျဖည့္ဆည္းဖို႔ လိုအပ္လွေပသည္။
ေမတၱသုတ္ေတာ္တြင္
ေမတၱာဘာဝနာ ပြားသူတို႔ လိုက္နာရမည့္ ေမတၱာမူ ၁၅-ခ်က္သည္ အလြန္ႏွစ္သက္
ျမတ္ႏိုး က်င့္ႀကံဖြယ္ေကာင္းသည့္အျပင္ စနစ္တက် ေမတၱာပို႔သနည္းမ်ား၊
ေမတၱာပို႔သူ၏ စိတ္ထားပံုထားနည္း၊ ေမတၱာဘာဝနာ၏ အပိုင္းအျခား၊ ေမတၱာပြားသူ၏
ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ေမတၱာေၾကာင့္ စ်ာန္ရႏိုင္ပံု၊ ထိုစ်ာန္တြင္ ယစ္မူးမေနဘဲ
ထိုစ်ာန္ကို အေျခခံထား၍ ဝိပႆနာတရားျဖင့္ မဂ္ေပါက္ဖိုလ္ဝင္ က်င့္စဥ္မ်ားကို
အတိုဆံုး အက်ဥ္းဆံုး အလြယ္ဆံုး နည္းမ်ားျဖင့္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူထားေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ထိုစဥ္က ရဟန္းေတာ္ ငါးရာတို႔သည္ ဤေမတၱာသုတ္၏
ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ေမတၱာကို အေျခခံ၍ ဝိပႆနာၪာဏ္စဥ္ျဖင့္ နိဗၺာန္သို႔
စံဝင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလရာ ဤမွ် တန္ဖိုးႀကီးမားလွေသာ သုတ္ေတာ္ကို
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ သေဘာထားေနၾကပါသနည္း၊
ဗုဒၶဘာသာေရးနယ္ပယ္တြင္ “ ကရဏိယာ “ ဟူေသာ ေမတၱသုတ္သံသည္ အစဥ္ထာဝရ
ပဲ့တင္ဟည္းေနသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း သံုးစြဲသူတို႔၏ စနစ္မက်မႈေၾကာင့္ ယေန႔ “
ကရဏိယာ “ သည္ တန္ဖိုးရွိသင့္သေလာက္ မရွိျဖစ္ေနသည္မွာ ေမတၱသုတ္ႏွင့္
မကင္းေသာ ရဟန္းရွင္လူတို္င္း၏ တာဝန္ ျဖစ္ေလသည္။
ေမတၱာဆိုတာ
ေမတၱာကို
အဘိဓမၼာက အေဒါသ လို႔ ေျပာပါတယ္။ ေမတၱာတရားကို ဒီကေန႔ လူအမ်ားစု
နားလည္ေနၾကတာက ခ်စ္ျခင္းလို႔ နားလည္ေနၾကတာပါ။တကယ္စင္စစ္ေတာ့ ခ်စ္တယ္ဆိုတ႔ဲ
စကားထက္ ေဒါသကင္းတယ္ဆိုတဲ႔ စကားက ပိုၿပီးေတာ့ မွန္ပါတယ္။
ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္မွ ဘယ္သူ႔ကိုယ္မွ မမုန္းဘူး၊ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္မွ စိတ္မဆိုးဘူး၊ ဘယ္သူ႔ကိုယ္မွ မမုန္း
တီးေအာင္ အမ်က္မထြက္ေအာင္ စိတ္ကိုထိန္းသိမ္းေလ့က်င့္တာကို ေမတၱာဘာ၀နာ။
ေဒါသကင္းသြားေအာင္ ကင္းမသြားခဲ့ရင္ေတာင္မွ ေဒါသကိုထိန္းထားႏုိင္ေအာင္ ေသာင္းက်န္ေနတဲ႔ေဒါသကိုႏွိပ္ကြပ္
ႏုိင္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏုိင္ၾကလို႔ရွိရင္ လူသားတိုင္းရဲ႕ နွလုံးသားတိုင္းဟာ တကယ့္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြ ရရွိၾကမွာပါ။
လူတိုင္းလူတိုင္းရဲ႔ ႏွလုံးသားထဲမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈတကယ္ရေအာင္ ဘာလုပ္ရမလဲဆိုရင္ ပူေလာင္ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းအ
ရင္းျဖစ္တဲ႔ ဒီေဒါသကို ထိန္းသိမ္းၾကရမွာ။ ႏွိပ္ကြပ္ၾကရမွာ။ ပိုၿပီးေတာ့ တတ္ႏုိင္မယ္ဆိုရင္ အၾကြင္းမဲ႔ ပယ္ႏႈတ္ၾကရမွာပါ။
ေဒါသကို
မပယ္ႏႈတ္ႏုိင္တဲ႔ အတြက္ေၾကာင့္ ကာယကံျပစ္မႈ ၀စီကံျပစ္မႈ
ကာယကံျပစ္မႈ၀စီကံျပစ္မႈမေရာက္ေတာင္မွ မေနာကံျပစ္မႈေတြ ေရာက္ေရာက္ၿပီးေတာ့
သတၱ၀ါေတြ ဒုကၡျဖစ္ၾကရတယ္။
ေမတၱာဂုဏ္ရည္(၅)မ်ဳိး
- ေမတၱာစိတ္ဟူသည္
၁. က်ယ္က်ယ္ၿပန္႔ၿပန္႔ထားရွိအပ္ေသာစိတ္၊
၂.အထက္တန္းက်ေသာစိတ္၊
၃.ပုိင္ၿခားကန္႔သတ္ခ်တ္မရွိေသာစိတ္၊
၄.ေဒါသကင္းေသာစိတ္ (၀ါ) ရန္လုိမူကင္းေသာစိတ္၊
၅.ဖ်တ္စီးလိုၿခင္းကင္းေသာစိတ္ၿဖစ္သည္။
- ေမတၱာစိတ္ဟူသည္
၁. က်ယ္က်ယ္ၿပန္႔ၿပန္႔ထားရွိအပ္ေသာစိတ္၊
၂.အထက္တန္းက်ေသာစိတ္၊
၃.ပုိင္ၿခားကန္႔သတ္ခ်တ္မရွိေသာစိတ္၊
၄.ေဒါသကင္းေသာစိတ္ (၀ါ) ရန္လုိမူကင္းေသာစိတ္၊
၅.ဖ်တ္စီးလိုၿခင္းကင္းေသာစိတ္ၿဖစ္သည္။
ေမတၱာ၏အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား
စာေပမွာေဖာ္ျပတဲ့ ေမတၱာ၏အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္တယ္…
(၁) ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္ေပ်ာ္ရတယ္။
(၂) ကိုယ္မွာ ေဖာက္ျပန္မႈမရွိဘဲ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္ရာက ႏိုးရတယ္။
(၃) အိပ္မက္ေကာင္းေတြကိုပဲ ျမင္မက္ႏုိင္ၿပီး ယုတ္ညံ့ရြံ႕မုန္း ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ အိပ္မက္မ်ား မမက္ရဘူး။
(၄) လူအေပါင္းက ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးတယ္။
(၅) မျမင္ရတဲ့ နတ္မ်ားကလည္း ခ်စ္ခင္ၾကတယ္။
(၆) မိဘက သားသမီးကို ေစာင့္ေရွာက္သလို နတ္မ်ားကလည္း ေမတၱာပြားသူကို ေစာင့္ေရွာက္ၾကတယ္။
(၇) ေမတၱာဘာ၀နာပြားတဲ့သူကို မီး၊ အဆိပ္၊ လက္နက္ေတြရဲ႕ ေဘးရန္ မက်ေရာက္ဘူး။
(၈) ေမတၱာဘာ၀နာႏွင့္ေနေလ့ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ စိတ္တည္ၾကည္လြယ္ၿပီး သမာဓိျဖစ္လြယ္တယ္။
(၉) မ်က္ႏွာ အၿမဲပဲ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ရွိတယ္။
(၁၀) အိပ္ေပ်ာ္သြားသလိုပဲ မေတြမေ၀ မပင္မပန္း ေသလြန္ရတယ္။
(၁၁) နိဗၺာန္ကို မရေသးေသာ္လည္း ယခုလူ႔ဘ၀စုေတၿပီးေနာက္ အိပ္ေပ်ာ္ရာမွႏိုးလာသလိုပဲ ျဗဟၼာ့ျပည္မွာ ျဖစ္ရတယ္။
ေမတၱာဘာ၀နာပြားၿပီးေနတဲ့သူဟာ
အသက္ရွင္ေနဆဲဘ၀မွာ လူခ်စ္တယ္၊ နတ္ခ်စ္တယ္၊ ႀကံတုိင္းေအာင္ၿပီး
ေဆာင္တိုင္းေျမာက္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းက ဘ၀မွာ ေနဖို႔ေရာ၊
ေသဖို႔ကိုပါ အားကိုးႏိုင္ေလာက္တဲ့ ကမၼ႒ာန္းျဖစ္ပါတယ္။
ေမတၱာပြားၿပီးေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဟာ
ပတ္၀န္းက်င္ေလာကတစ္ခုလံုးမွာရွိတဲ့ ျမင္ရမျမင္ရသတၱ၀ါအားလံုးရဲ႕အက်ဳိးကို
သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ေနသူလည္းျဖစ္တယ္။ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္၊
ေအးျမတယ္၊ နတ္မ်ားလည္း အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ သာဓကေတြ
အမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ၾကပါ။
ႏိုင္ငံျခားသြားၿပီး
အလုပ္လုပ္တဲ့သူေတြ ေဘးရန္ကင္းဖို႔၊ အစိုးရဌာနေတြမွာ ကုမၸဏီေတြမွာ
ရာထူးရဖို႔၊ အထက္လူႀကီးရဲ႕ခ်စ္ခင္မ်က္ႏွာသာေပးမႈရလာဖို႔ဆိုၿပီး
အေဆာင္ေတြလက္ဖြဲ႕ေတြလုပ္ၾကတာထက္ မိမိရဲ႕ေမတၱာဘာ၀နာစြမ္းအားကိုသာ
တင္းတင္းရင္းရင္း ၀ီရိယစိုက္ၿပီး ႀကိဳးစားအားထုတ္လိုက္ၾကပါ။ ရန္လည္းလံု၊
လူလည္းခ်စ္၊ နတ္လည္းခ်စ္၊ စိတ္အႀကံလည္း ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္လို႔
ပီယသိဒၶိေအာင္ေနသူလို႔ကို ေဘးက ထင္ရလာပါလိမ့္မယ္။ ဒီ့ထက္ေကာင္းမြန္တဲ့
ယၾတာလက္ဖြဲ႔မရွိပါဘူး။
ေမတၱာကမၼ႒ာန္း လက္ေတြ႔႐ႈပြားနည္း
တစ္ဖက္သားကို
ခ်မ္းသာေစလိုတဲ့စိတ္ေတြ၊ ေကာင္းစားေစလိုတဲ့စိတ္ေတြ၊
ေဘးရန္ကင္းေစလိုတဲ့စိတ္ေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ အဖန္ဖန္ ျဖစ္ေစတာကို
ေမတၱာဘာ၀နာလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီလိုစိတ္ေတြပြားေအာင္ မ်ားေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ ျပဳလုပ္ေနတာကိုေတာ့ ေမတၱာဘာ၀နာပြားတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
စိတ္ရဲ႕အေပၚယံပိုင္းကေန
ပြားေန႐ုံမွ် မျဖစ္ေစဘဲ မိမိစိတ္ရဲ႕ အတြင္းပိုင္း၊ အနက္႐ႈိင္းဆံုးကေန
ေမတၱာပြားရင္ ေမတၱာအင္အား စူးရွထက္ျမက္လာမွာျဖစ္တယ္၊ ႏႈတ္ကေန
သာမာန္ရြတ္ဆို႐ုံမွ်နဲ႔ ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားတယ္ မမည္ေသးပါဘူး။
ပါဠိ ေ၀ါဟာရအေနနဲ႔ ပြားမ်ားမယ္ဆိုရင္ေတာ့..
“အေ၀ရာ ေဟာႏၲဳ
အဗ်ာပဇၨာ ေဟာႏၲဳ
အနီဃာ ေဟာႏၲဳ
သုခီအတၱာနံ ပရိဟရႏၲဳလို႔ အႀကိမ္ ရာေထာင္မက ႏွလံုးသြင္း ပြားမ်ားေနရပါမယ္။
ေမတၱာကမၼ႒ာန္း႐ႈပြားမည့္သူဟာ
ေမတၱာရဲ႕အင္အား ေမတၱာရဲ႕စြမ္းအင္ကို သံသယမရွိ ယံုၾကည့္ဖို႔က အရင္းခံ
ပဓာနက်ပါတယ္။ ေမတၱာကမၼ႒ာန္း ႐ႈပြားရာမွာ ေ၀ါဟာရစကားလံုးရဲ႕အနက္
ေပၚလြင္ထင္ရွားမႈကလည္း အေရးပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အတိုဆံုးႏွင့္ အနက္ထိမိၿပီး
အဓိပၸာယ္လည္း က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ျမန္မာေ၀ါဟာရကေတာ့ “က်န္းမာပါေစ၊
ခ်မ္းသာပါေစ”လို႔ပဲ သံုးႏႈန္းၿပီး ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားႏိုင္ပါတယ္။
ႀကိဳတင္သိထားရမယ့္ အခ်က္ေတြကေတာ့..
၁။ ေမတၱာရဲ႕အင္အားစြမ္းအင္ကို ယံုၾကည္ဖို႔ ႀကိဳတင္ေလ့လာဆည္းပူးထားရမယ့္အျပင္
၂။ ေမတၱာခံယူမယ့္ သက္ေတာ္ထင္ရွားၿပီး မိမိအေပၚ အက်ဳိးေက်းဇူးႀကီးမားတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္၊
ရဟန္းပုဂၢိဳလ္ (၅)ဦးခန္႔ကို ဦးစြာေရြးခ်ယ္ထားၿပီး ျဖစ္ရပါမယ္။
၃။ ေမတၱာကို အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ပို႔လႊတ္တဲ့အခါမွာ မိမိပို႔လႊတ္ရာကို
ေမတၱာလိႈင္းမ်ား
ေရာက္ႏိုင္တယ္လို႔လည္း ႀကိဳတင္သိထားရမယ္။ ေနာက္ပိုင္း ေမတၱာဘာ၀နာပြားတာ
အေလ့အက်င့္အားေကာင္းသြားတဲ့အခါမွာေတာ့ ေမတၱာလႈိင္းေတြ မိမိခႏၶာကိုယ္က
ျဖာထြက္ၿပီး ပို႔တဲ့ဆီကို ေရာက္တယ္လို႔ ကိုယ္တုိင္ သေဘာက်ႏိုင္ပါတယ္။
၄။
ဒါေပမယ့္ ေမတၱာပြားတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားရလိုမႈ လံုးလံုးကို
မပါသင့္ပါဘူး။ ေမတၱာခံယူသူအတြက္ ခ်မ္းသာေစလိုတဲ့စိတ္၊
ေကာင္းစားေစလိုတဲ့စိတ္သာ ရွိေနရပါမယ္။
၅။
“ၾသဓိသေမတၱာ” ပုဂၢိဳလ္ရည္ညႊန္းၿပီး ပို႔တဲ့အခါမွာေတာ့
ေမတၱာခံယူမည့္ပုဂၢိဳလ္ မိမိေရွ႕မွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထိုင္ေနတယ္လို႔ကို
စိတ္ညြတ္ၿပီး အဲဒီပုဂၢိဳလ္ မ်က္ႏွာသ႑ာန္ကို စိတ္ထဲ
ပံုေဖာ္ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး ရာေထာင္မက ေမတၱာပြားရပါတယ္။
၆။
ေမတၱာကမၼ႒ာန္းမပြားခင္ ဦးစြာ ဘုရားရွိခိုးတာ သီလခံယူေဆာက္တည္တာ စတဲ့
ပုဗၺကိစၥ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ားကိုေတာ့ ေဆာင္ရြက္ၿမဲအတိုင္း
ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။
၇။ အစပိုင္း ေလ့က်င့္ခါစမွာေတာ့ တစ္ႀကိမ္ကို မိနစ္၃၀စီ သတ္မွတ္ၿပီး အႀကိမ္မ်ားမ်ားကို
ထိုင္တဲ့
ဣရိယာပုထ္ႏွင့္သာ ပြားသင့္ပါတယ္။ ေနရာက်ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္ပိုင္း သိပ္ကို
လြယ္ကူပါတယ္။ ေမတၱာပြားၿပီးေနရတာ သက္သာတယ္၊ ေပါ့ပါးတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္၊
ဒီလိုအေတြ႔အႀကံဳရွိလာတဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို မပြားဘဲ
မေနႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အလိုလိုပဲ စိတ္က ေမတၱာကမၼ႒ာန္း
ပြားၿပီးသားျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
၈။
ေလ်ာင္း၊ ထိုင္၊ ရပ္၊ သြားဆိုတဲ့ ဣရိယာပုထ္ ၄မ်ဳိးထဲမွ အလ်ဥ္းသင့္သလို
တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ပို႔ႏိုင္ ပြားႏိုင္ပါတယ္။ ေလးေလးနက္နက္ျဖစ္ဖို႔ရာအတြက္သာ
ထိုင္တဲ့ဣရိယာပုထ္ကို ညႊန္ျပတာပါ။ (တိဌံစရံနိ သိေႏၷာ၀ သယာေနာ- ေမတၱာသုတ္)
၉။
ေသၿပီးသူကို အာ႐ုံျပဳၿပီး ေမတၱာမပြားရဘူး။ ေသၿပီးသူဟာ ေမတၱာအာ႐ုံယူဖို႔
မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့တာမို႔ ေသၿပီးသူကို အာ႐ုံျပဳၿပီး ေမတၱာမပြားရပါဘူး။
(အမွ်ေ၀လိုက ေ၀ဖို႔ပဲရွိပါတယ္)
၁၀။ ေရွးဦးစြာ ေမတၱာအာ႐ုံနိမိတ္ယူၿပီး မပြားရတဲ့ပုဂၢိဳလ္၄မ်ဳိးကေတာ့
(၁) မုန္းသူ
(၂) အလြန္ခ်စ္သူ
(၃) မခ်စ္မမုန္းသူႏွင့္
(၄) ရန္သူတို႔ ျဖစ္တယ္။
အေၾကာင္းမွာ-
မုန္းေနတဲ့သူ၊ ရန္သူေတြကို ခ်မ္းသာေကာင္းစားေစလိုတဲ့စိတ္ျဖစ္ဖို႔
ခက္တဲ့အျပင္ ဦးစြာ ေမတၱာပို႔မိရင္ ေမတၱာရဲ႕ဆန္႔က်င္ဘက္ ေဒါသ၊ အာဃာတတို႔သာ
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီသူ၂ဦးကို ဦးစြာ ေမတၱာမပြားရပါဘူး။
အလြန္ခ်စ္ခင္တဲ့သူ အေပၚမွာလည္း တဏွာေပမစိတ္ ရင့္သန္ႀကီးထြားေနလို႔ ေမတၱာစိတ္ မျဖစ္ႏိုင္ျပန္ဘူး။
အလယ္အလတ္ မခ်စ္မမုန္းသူရဲ႕အက်ဳိးစီးပြားကို လိုလားတဲ့ေမတၱာစိတ္ျဖစ္ဖို႔လည္း ခက္ခဲျပန္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးေတြကို ဦးစြာ ေမတၱာမပြားရပါဘူး။ ေမတၱာစိတ္အစစ္အမွန္ျဖစ္ၿပီးတဲ့အခါမွာပဲ သူတို႔ကို ေမတၱာပြားရပါမယ္။
၁၁။
ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္(ေယာက်္ားက မိန္းမကို၊ မိန္းမက ေယာက်္ားကို)
ေမတၱာပြားမယ္ဆိုရင္လည္း ေမတၱာစိတ္မျဖစ္ဘဲ
ရာဂစိတ္႐ိုင္းေတြျဖစ္လာႏိုင္တဲ့အတြက္ သတိျပဳရပါမယ္။ သို႔ေသာ္
အမ်ဳိးသမီးမ်ားအေနႏွင့္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို
ေမတၱာအာ႐ုံထားၿပီး ဘာ၀နာပြားတဲ့အခါ မူမမွန္တဲ့စိတ္႐ုိင္းမ်ား
မျဖစ္လာရင္ေတာ့ ေမတၱာပြားႏိုင္ပါတယ္။
ေမတၱာကမၼ႒ာန္းစတင္ပြားမ်ားျခင္း(သီးသန္႔က်င့္ျခင္း)
မိမိကိုယ္ကိုပဲ
ေမတၱာစတင္ပြားပို႔ရပါမယ္၊ “က်န္းမာပါေစ၊ ခ်မ္းသာပါေစ”လို႔ အႀကိမ္
ရာေထာင္မက မိမိကိုယ္ကို ဦးစြာ ေမတၱာပြားပါ။ မိမိကိုယ္ကို ေမတၱာပြားရတာ
အားရေက်နပ္ထားရင္ သူတစ္ပါးကို ေမတၱာပြားရတာ လြယ္ကူပါလိမ့္မယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အရပ္မ်ားကို စိတ္ျဖင့္ လွည့္လည္ရွာေသာ္လည္း
မိမိကိုယ္ထက္သာၿပီး ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးသူကို မေတြ႔ႏိုင္ဘူးလို႔ ဘုရားရွင္
မိန္႔ေတာ္မူထားပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကို သက္ေသျပဳၿပီး ေမတၱာပို႔တာဟာ
ေမတၱာကမၼ႒ာန္းမွာ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။
ၿပီးမွ
သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိၿပီး ေမတၱာစတင္မပြားရမည့္ ပုဂၢိဳလ္က လြတ္ကင္းၿပီး
မိမိအေပၚ ေက်းဇူးႀကီးမားတဲ့ ဆရာသမား မိဘဘိုးဘြားေတြထဲက (၅)ဦးခန္႔ကို
ႀကိဳတင္ေရြးခ်ယ္ထားရမယ္။ မိမိကိုယ္ကို ေမတၱာပို႔ၿပီးေနာက္ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့
ေမတၱာခံယူမည့္ပုဂၢိဳလ္ကို မိမိအနား မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထိုင္ေနသလို
စိတ္၀ယ္မွတ္ၿပီး “က်န္းမာပါေစ၊ ခ်မ္းသာပါေစ၊ က်န္းမာပါေစ၊ ခ်မ္းပါေစ”လို႔
အႀကိမ္ႀကိမ္ ေမတၱာပြားရပါမယ္။
ေမတၱာခံယူမည့္ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအေပၚ
ေက်နပ္ၿပီးမွ ေနာက္တစ္ဦးကို ေျပာင္းရမယ္၊ အကယ္၍ ေမတၱာပြားရတာ
အခက္အခဲရွိလာရင္ေတာ့ မိမိကိုယ္ကိုပဲ ေမတၱာျပန္ပြားပါ၊ ၿပီးမွ
ေမတၱာခံယူမည့္ပုဂၢိဳလ္ကို ေျပာင္းယူပါ။
တခါတရံ
အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္ကို ေမတၱာပြားရတာ လြယ္ကူၿပီး မ်က္ႏွာပံုပန္းသ႑ာန္
ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ ျမင္လာတတ္ေသာ္လည္း
အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာက်ေတာ့ အခက္အခဲရွိေနတာလည္း ႀကံဳရတတ္တယ္။ အဲဒီအခါက်ရင္
လြယ္ကူတဲ့ ေမတၱာအာ႐ုံခံပုဂၢိဳလ္ေတြကို ဦးစားေပး ပြားရပါမယ္။
ေမတၱာစိတ္ ညီညႊတ္မွ်တေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ ရန္သူ၊ မုန္းတဲ့သူ၊ အလြန္ခ်စ္တဲ့သူေတြကိုလည္း ပြားႏိုင္ပါၿပီ။
မိမိစိတ္ကို
မိိမိၾကည္ညိဳဖူးမလားေတာ့မသိဘူး။ ေမတၱာခံယူမည့္ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကို
စူးစိုက္ၿပီးေတာ့ က်န္းမာပါေစ၊ ခ်မ္းသာပါေစ၊ က်န္းမာပါေစလို႔
ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေမတၱာပို႔ေနရင္ မိမိစိတ္ထဲမွာ တျခားအာ႐ုံေတြ၊
တျခားစိတ္ကူးေတြ ဘာမွေပၚမလာေတာ့ဘူး၊ အဲဒီေမတၱာခံပုဂၢိဳလ္အေပၚမွာသာ စိတ္က
စုၿပံဳစူးစိုက္ နစ္ေနတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လိုခ်င္တပ္မက္တဲ့စိတ္၊
စိတ္ပ်က္စိတ္ဆိုး စိတ္အလိုမက်တဲ့စိတ္၊ အိပ္ခ်င္ငိုက္ျမည္း ပ်င္းရိတဲ့စိတ္၊
စိတ္ပူပန္ပ်ံ႕လြင့္တဲ့စိတ္၊ ေၾကာင့္ၾကတဲ့စိတ္ႏွင့္ ရတနာသံုးပါးအေပၚ
သို႔ေလာသို႔ေလာ မျပတ္သားတဲ့စိတ္ဆိုတဲ့ တားဆီးပိတ္ပင္တတ္တဲ့ နိ၀ရဏတရားငါးပါး
ကင္းကြားေနတတ္တယ္။ ေမတၱာအင္အား ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ ေလ့က်င့္လာရင္
ေမတၱာခံပုဂၢိဳလ္နဲ႔ မိမိဟာ ၿပံဳးရႊင္ၾကည္လင္တဲ့သြင္ျပင္နဲ႔
မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထုိင္ေနသလိုပဲ စကၠန္႔ပိုင္း မိနစ္ပိုင္းၾကာတဲ့ထိ
အသိစိတ္ထဲ စြဲၿမဲသက္၀င္ တည္ေနႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
တျခား
ဘာအာ႐ုံခံမွ မရွိဘဲ ေမတၱာခံယူမည့္ပုဂၢိဳလ္ကို ပကတိ က်န္းမာေစလိုတဲ့စိတ္
ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းသာ ျပည့္စံုေစလိုတဲ့စိတ္ေတြ အလိုလိုျဖစ္ေနတာဟာ
တမင္တကာစိတ္ကူးႀကံဆၿပီး ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္အဆင့္မ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
၀ီရိယသန္သန္
တိုး၍ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ပြားမ်ားတဲ့ ေယာဂီမ်ားဟာ မိနစ္ပိုင္းမွ
နာရီပိုင္းထိ ၾကည္လင္ခ်မ္းေျမ့တဲ့ ေမတၱာစိတ္နဲ႔ ေနႏိုင္လာပါတယ္။
အိပ္ငိုက္တာမဟုတ္ဘူး၊ စိတ္က ၾကည္လင္သန္႔စင္ေနတယ္။
မိမိရည္မွန္းထားတဲ့ အခ်ိန္နာရီးကာလတေလွ်ာက္လံုး ဘာစိတ္မွမရွိဘူး၊ ေမတၱာစိတ္မွ်ပဲ ရွိေတာ့တယ္။
ေမတၱာစိတ္မွ်ပဲ
ရွိေနတာ အခ်ိန္ၾကာလာရင္ေတာ့ တခါတရံ ငါ့မွာ ဘာစိတ္ေတြ
ျဖစ္ေနပါလိမ့္မလဲလို႔လည္း တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ စစ္ေဆးမိရက္သားျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလို
(၀ိတက္)၀င္လာခိုက္ေတာ့ ေမတၱာစိတ္အစဥ္ ခဏပ်က္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ျပန္ၿပီး
ထူေထာင္ရတာ ဘာမွ မပင္ပန္းဘူး၊ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရတယ္လို႔ေတာင္ ေျပာလို႔မရဘူး။
အဲဒီလို
အခ်ိန္ေတြ ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားၿပီး ေမတၱာစိတ္မွအပ က်န္တဲ့စိတ္ေတြ မျဖစ္ေတာကို
သိရလို႔လည္း ေယာဂီသေဘာက်မိတတ္တယ္။ အဲဒီအခါမွာေတာ့ မိမိစိတ္ကိုမိမိ
လႈိက္လိႈက္လွဲလွဲ ၾကည္ညိဳတယ္ဆိုတဲ့သေဘာကို ေယာဂီကိုယ္တိုင္
သေဘာက်ႏိုင္ပါၿပီ။
လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေက်ပြန္ေအာင္ ေမတၱာပြားၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဦးစြာ
- မိမိထုိင္ေနတဲ့ အခန္းရဲ႕ မ်က္ႏွာအားလံုးကို ေမတၱာပြားရပါမယ္။
- မိမိထိုင္ရာမွ အေရွ႕ကေနၿပီး ေမတၱာ စ ပြားတာ လြယ္ကူပါတယ္။ ဒါကို အထပ္ထပ္ပြားလို႔ ေက်ပြန္ရင္..
- အိမ္၀န္းရဲ႕ အရပ္မ်က္ႏွာအားလံုးကို ေမတၱာပြားရပါမယ္။
- ၿပီးရင္ ရပ္ကြက္ေက်းရြာနယ္နိမိတ္ထိ ေမတၱာပြားရပါမယ္။
- အဲဒီေနာက္ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ တိုင္းနယ္၊ ျပည္နယ္၊ ႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္အထိ အရပ္မ်က္ႏွာအားလံုးကို ေမတၱာပြားရပါမယ္။
- ဆက္ၿပီးေတာ့ ကမၻာကေန အနၲစၾကၤာ၀ဠာထိေအာင္ စိတ္ကို ျမွင့္ျမွင့္ၿပီးေတာ့ ခ်ဲ႕ခ်ဲ႕ၿပီးေတာ့ အရပ္မ်က္ႏွာအားလံုးကို ေမတၱာပြားရမယ္။
- အေလ့အက်င့္ရလာတဲ့အခါမွာေတာ့ အရပ္မ်က္ႏွာေဘာင္ေတြ မရွိေတာ့ဘဲ စက္၀န္းႀကီးအတိုင္း ေမတၱာလိႈင္းမ်ား ခ်ဲ႕ခ်ဲ႕ၿပီး သြားေနတယ္လို
ခံစားရတတ္ပါတယ္။
-
အဲဒီအ၀န္းက ရံခါ လင္းေနတယ္၊ ရံခါ ေဖြးေနတယ္လို႔လည္း ထင္ရတတ္ပါတယ္။
မိမိကိုယ္ကေန ေမတၱာလိႈင္းမ်ား ပို႔တဲ့ဆီကို အမွန္တကယ္ေရာက္ေနၿပီလို႔လည္း
ခံစားရတတ္ပါတယ္။
-
အထူးသတိျပဳဖို႔လိုတာကေတာ့ မိမိရဲ႕ေမတၱာေၾကာင့္
ရန္သူငုပ္လွ်ဳိၿပိဳလဲေစရမယ္၊ ရန္သူ ဒုကၡေရာက္ရမယ္၊ ငါ့ေမတၱာစူးရင္
သင္႐ူးၿပီလို႔ မေတြးႀကံရဘူး၊ မရည္ရြယ္ရဘူး၊ ဒီလို စိတ္သေဘာထားႏွင့္
ေမတၱာပို႔ရင္ေတာ့ ေမတၱာမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး၊ ေမတၱာရဲ႕ဆန္႔က်င္ဘက္
ေဒါသအာဃာတေတြ ရန္ၿငိဳးေတြသာ
ျဖစ္ဖြယ္ရွိတယ္။
ပို႔တဲ့သူဆီကို ေမတၱာေရာက္မွာ မဟုတ္ေတာ့တဲ့ျပင္ မိမိမွာပဲ
ပူေလာင္ပင္ပန္းေစတဲ့ အကုသိုလ္ကိေလသာစိတ္ေတြျဖစ္ၿပီး ပင္ပမ္းဖြယ္ပဲ
ရွိပါတယ္။ ေမတၱာရဲ႕ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာမႈနဲ႔ေတာ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ပါပဲ။
ေန႔စဥ္ဘ၀ထဲ၌ လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း ပြားမ်ားျခင္း
ေမတၱာဘာ၀နာပြားတာ
ဦးစြာ မေနာ(စိတ္)ကေန ပြားေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အေလ့အက်င့္ရလာတဲ့အခါက်ေတာ့
ေန႔စဥ္ဘ၀ထဲကို ေမတၱာေရာက္ရွိေနပါၿပီ။ ဒီလိုေရာက္လာဖို႔
အေထာက္အကူျဖစ္ႏိုင္ဖို႔နည္းလမ္းကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ရင္ မိမိက ဦးစြာ
ေမတၱာပို႔ပါ။ တစ္ေနရာရာသြားရင္ ေမတၱာပို႔ၿပီးမွ သြားတဲ့ အေလ့အက်င့္လုပ္ပါ။
အိပ္ရာ၀င္ရင္လည္း အိပ္မေပ်ာ္မခ်င္း ေမတၱာပို႔ေနပါ။ ေမတၱာပို႔ရင္းပဲ
အိပ္ေပ်ာ္ပါေစ၊ ႏိုးလာရင္းလည္း ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ပဲ ႏိုးႏိုင္ဖို႔
ေလ့က်င့္ေပးပါ။ စားေသာက္တဲ့အခါလည္း ခ်က္ျပဳတ္ျပင္ဆင္သူမ်ားကို
ေမတၱာပြားၿပီးမွစားပါ၊ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို သတိရရင္လည္း ေမတၱာအရင္ပြားပါအံုး။
ဒီလိုနဲ႔
အေလ့အက်င့္ အားေကာင္းလာတဲ့အခါမွာေတာ့ မိမိတမင္တကာ ေမတၱာစိတ္ျဖစ္ေအာင္
လုပ္စရာမလိုဘဲ အလိုလိုပဲ ေမတၱာစိတ္ျဖစ္ေနတာ သတိထားမိပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ထဲ
သူ႔အလုိလိုပဲ ေက်းဇူးတင္စိတ္ေတြ ျဖစ္လာတတ္တယ္။ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္သူကို
ေတြ႔ရင္လည္း လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ သနားက႐ုဏာစိတ္ေတြ ရင္ထဲ အလိုလိုပဲ
ျဖစ္လာတတ္တယ္။
ေမတၱာရဲ႕ ေက်းဇူးႏွင့္ သာဓကကို ေဖာ္ျပရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ..။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က
လက္တစ္ဖ်စ္တီးကာလမွ် ေမတၱာစိတ္ကို ပြားမ်ားျဖန္႔ျဖဴးပို႔သ မွီ၀ဲေနတဲ့
ရဟန္းကို စ်ာန္မွ မဆိတ္သုဥ္းေသာရဟန္း၊ ျပည္သူ႔ဆြမ္းကို အက်ဳိးရွိေအာင္
ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ေသာရဟန္းဆိုၿပီး အထူးခ်ီးမြမ္းေတာ္မူပါတယ္။
ထင္ရွားတဲ့သာဓကအေနႏွင့္ေတာ့ ဓမၼစႀကၤာေဒသနာဦးကို မေဟာၾကားခင္ ပဥၥ၀ဂၢီငါးပါးႏွင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ေမတၱာေတာ္ဟာ အံ့ဖြယ္မွတ္သားစရာပါပဲ။
“ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္
ထိုပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးတို႔၏ စိတ္ထားကို သိျမင္ေတာ္မူေလလွ်င္ အလံုးစံုေသာ
သတၱ၀ါတို႔အေပၚ၌ မည္သည့္သတၱ၀ါအတြက္ဟု ရည္မွတ္ပိုင္းျခားမႈ မထားေသာအားျဖင့္
သိမ္းက်ဳံးျဖန္႔လႊမ္းထားႏိုင္ေသာ ေမတၱာစိတ္ဓာတ္ေတာ္ကို အက်ဥ္းခ်ဳံး ႐ုံးစု၍
သီးသန္႔ပိုင္းျခား သတ္မွတ္ေသာအားျဖင့္ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးတို႔အေပၚ၌သာလွ်င္
ေမတၱာျဖန္႔ပို႔ေတာ္မူ၏။ ဘုရားရွင္ေမတၱာဓာတ္ ထိခုိက္ျခင္းေၾကာင့္
ထိုပဥၥ၀ဂၢီတို႔သည္ ဘုရားရွင္ႂကြလာေတာ္မူလွ်င္ (သိဒၶတၳလာလွ်င္
ခရီးဦးအႀကိဳမျပဳေတာ့ဘူးဟူေသာ)မိမိတို႔ မူလကတိအတိုင္း မရပ္တည္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘဲ
ရွိခုိးျခင္း၊ ခရီးဦးႀကိဳဆိုျခင္းစေသာ အမႈကိစၥအားလံုးကို ျပဳမိၾကေလၿပီ”
ဒါက ေမတၱာရဲ႕သာဓကပါပဲ။
ေနာက္သာဓကတစ္ခုကလည္း
ျမတ္စြာဘုရားဟာ စႀကၤာ၀ဠာအနႏၲတို႔အေပၚ၌ ျဖန္႔လႊမ္းပို႔ႏုိင္တဲ့
ေမတၱာစိတ္ဓာတ္ကို နာဠာဂီရိဆင္တစ္ေကာင္တည္းအေပၚမွာသာ
စုၿပံဳျဖန္႔လႊမ္းေတာ္မူပါတယ္။ နာဠာဂီရိဆင္ဟာ ဘုရားရွင္၏ေမတၱာစိတ္ကို
ထိခုိက္ေနၿပီျဖစ္လုိ႔ ေဘးရန္ကင္းစြာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ေျခေတာ္အစံုမွာ
ခိုလႈံတုပ္၀ပ္ပါေတာ့တယ္။
ေမတၱာကမၼ႒ာန္းအားထုတ္မည့္သူ
သတိထားရမည့္ အေရးအႀကီးဆံုးအခ်က္ကေတာ့.. ေမတၱာစြမ္းအားဟာ ေရွးအခါကသာ
စြမ္းတယ္၊ ယခု မစြမ္းေတာ့ဘူးလို႔ မမွတ္ယူရဘူး၊ တရားတို႔မည္သည္
ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ၊ အခ်ိန္ကာလ၊ ေနရပ္ေဒသဟူ၍ မရွိေကာင္းပါဘူး။ အရင္လည္း
စြမ္းတယ္၊ ခုလည္း စြမ္းတယ္၊ ေနာင္လည္း စြမ္းပါတယ္။ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူတဲ့
တရားေတာ္မွန္သမွ်ဟာ.. တကယ္က်င့္ႀကံရင္ တကယ့္ကိုပဲ အစြမ္းထက္လွပါတယ္။
က်င့္ႀကံအားထုတ္ေနသူေတြ ရွိသေရြ႕လည္း သာသနာဟာ မကြယ္ေပ်ာက္ပါဘူး။ ဒါကို
ေသေသခ်ာခ်ာသိၿပီး ေလးေလးနက္နက္ ယံုၾကည္ထားမွ ထိထိေရာက္ေရာက္လုပ္ျဖစ္မွာပါ။
ေနာက္ၿပီး ေမတၱာပြားမ်ားတဲ့ကံဟာလည္း ဘ၀သံသရာမွာ အလြန္ႀကီးကိုပဲ
အက်ဳိးေပးသန္လွပါတယ္
အဲဒါေၾကာင့္
ပူေလာင္းျခင္းေဒါသရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ႔ ေအးျမတဲ႔ေမတၱာေရခ်မ္းကို အားရပါးရ
တ၀ႀကီး တစ္သက္တာထာ၀ရ ေသာက္လိုက္ၾကပါစို႔ .....
ဒို႔ေမတၱာစြမ္း ကမၻာလႊမ္း ေအးခ်မ္းၾကပါေစ.....
က႑စံုၿပခန္းဆီမွ
No comments:
Post a Comment