Monday, August 26, 2013

ခႏၲီ နဲ႔ ဥေပကၡာ ဘာမ်ားထူးျခားသလဲ


ေမး -ဒကာ။           ။ ခႏၲီစ- သည္းခံရျခင္း လည္းေက
ာင္း၊ ဥေပကၡာစ- လ်စ္လ်ဴရႈရျခင္း လည္းေကာင္း ဟုေျပာ
ေဟာၾကရာ၊ ခႏၲီ- သည္းခံတယ္ဆိုတာ မသာယာျခင္းနဲ႔ ျ
ပန္လွန္ လက္စားမေခ်ဘဲ လ်စ္လ်ဴရႈထားလိုက္တဲ့ ဥေပ
ကၡာသေဘာမို႔ နာမည္ခ်င္းသာျခားတာ သေဘာတရား
ကေတာ့ အတူတူပါပဲလို႔ အခ်ိဳ႕ဆရာတို႔က ေျပာေဟာၾက
ပါတယ္။
                   ဆရာအခ်ိဳ႕ကလည္း ခႏၲီနဲ႔ ဥေပကၡာဟာ သ
ေဘာတရားခ်င္းမတူဘူး၊ တျခားစီသာ ျဖစ္တယ္၊ အက
ယ္၍ သေဘာခ်င္းတူရင္ ပါရမီဆယ္ပါးထဲမွာ အမည္ႏွစ္
ပါးနဲ႔ ခြဲျခားျပီး ဘုရားမေဟာတန္ရာ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ထူးျခား
တယ္ဟု ေဟာေျပာၾကပါတယ္၊ အဲဒီတရားႏွစ္ပါး ထူးျခာ
းတယ္ မထူးျခားဘူး ဆိုတာ မွတ္သားရလြယ္ေအာင္ မိန္႔ၾ
ကားပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ဒီ တရားႏွစ္ပါးကလည္း ဓမၼ၀ိစ
ယဉာဏ္ပညာနဲ႔ မခြဲျခား မစိစစ္တတ္ရင္ "ပုလင္းတူ-
ဘူးဆို႔" သေဘာပဲလို႔ မွတ္ထင္စရာျဖစ္ေနတယ္၊ အမွန္
ကေတာ့ သေဘာတရားျခင္း ျခားနားမႈရွိတယ္၊ ယင္းတို
႔ႏွစ္ပါးျခားနားပံုကို လြယ္လြယ္နဲ႔ ဒီလိုသိၾကေပေတာ့။
ခႏၲီ။ ။ ခႏၲီရဲ႕သေဘာက သက္ရွိ သ၀ိညာဏက သတၱ၀ါ
သခၤါရတို႔က မိမိအား ကိုယ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏ
ႈတ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါးတို႔ျဖင့္ ေသ
ာ္လည္းေကာင္း၊ ထိပါးပုတ္ခတ္မႈ ျပဳလာေသာ္ ေဒါသျဖ
င့္ ယင္းပုဂၢိဳလ္အား စိတ္ဆိုးျခင္း, ျပန္လွန္၍ျပစ္မွားျခင္း,
ထိပါးပုတ္ခတ္, လက္စားေခ်ျခင္းမျပဳဘဲ သည္းခံ၍ ေန
ႏိုင္ျခင္းႏွင့္....
သက္မဲ့ အ၀ိညာဏက မိမိကိုယ္နဲ႔ စပ္တဲ့ အခ်မ္
းအပူရာသီဥတု၏ ႏွိပ္စက္ျခင္းဒဏ္၊ အ၀တ္,အစား, ေန
ရာတို႔၏ ၾကမ္းတမ္း ခက္ထန္ျခင္း, မျပည့္စံုျခင္း စသည္
တို႔နဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳတဲ့အခါ ေဒါမနႆ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း စိတ္ႏွလံုး
မခ်မ္းေျမ့ျခင္းတို႔ကို မျဖစ္ေစဘဲ သည္းခံႏိုင္ျခင္းတို႔ကို ခ
ႏၲီလို႔ ဆိုၾကတယ္၊ သူ႔တရားကိုယ္က အေဒါသ ေစတသိ
က္ပဲ။
ဥေပကၡာ။                 ။  ဥေပကၡာရဲ႕သေဘာက ဣ႒ာရံုေခၚတဲ့ လို
ခ်င္စရာ, ခင္မင္စရာ, ခ်စ္စရာ, ႏွစ္သက္စရာ, ျမတ္ႏိုးစ
ရာ အာရံုမ်ိဳးေတြနဲ႔ ဆံုခဲ့ေသာ္ သာယာ, ခင္မင္, လိုခ်င္,
တပ္မက္, ဆာေလာင္, စြဲလမ္းျခင္း ဆိုတဲ့ တဏွာ, ဥပါဒါ
န္ဖက္သို႔          မပါမေရာက္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ တား
ဆီးထားႏိုင္မႈ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းသေဘာႏွင့္....
အနိ႒ာရံုျဖစ္တဲ့ မုန္းစရာ, ရြံစရာ, မ
ခံခ်င္စရာ, စိတ္ဆိုးစရာ အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြနဲ႔
ေတြ႔ၾကံဳတိုက္ဆိုင္လာတဲ့အခါမ်ိဳးမွာလည္း ရြံမုန္းစိတ္ဆိုး
ေဒါသဖက္သို႔ မေရာက္ေစဘဲ ေစာင့္ေရွာက္တားဆီး ထ
ားႏိုင္မႈ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္း သေဘာ တမ်ိဳးပဲျဖစ္တယ္။
အဲဒီ ဣ႒ာရံုဖက္ကိုေရာ အနိ႒ာရံုဖ
က္ကိုပါ ဘယ္ဘက္ကိုမွ မပါ မလိုက္ဘဲ ခ်စ္, မုန္း မပါ
အလယ္အလတ္ သေဘာအသြင္ကိုေဆာင္တဲ့ တၾတ မဇ
ၩတၱတာ ေစတသိက္ကို ပင္လွ်င္ ဥေပကၡာလို႔ ေခၚဆို ေဟ
ာေျပာၾကတာပဲ။
ကဲ....အဲဒါ မွတ္သားရလြယ္ေအာင္ အဘိဓမၼာန
ည္းနဲ႔ ထုတ္ေဆာင္ျပလိုက္တာပဲ၊ ဒါထက္ လြယ္လြယ္ သိ
ခ်င္ရင္ သည့္ျပင္ဆရာေတြဆီမွာ သြားေရာက္ ေမးျမန္းၾ
ကေပေတာ့၊ အဲဒီ တရားႏွစ္ပါး လက္ကိုင္ထားႏိုင္ရင္ အ
လြန္စိတ္ေအးျမ ျငိမ္းခ်မ္းတယ္၊ အဲဒါကိုလည္း အက်င့္လု
ပ္ထားပါ။
          ဒကာ။           ။ ဆရာသစ္ေတြရွာေနစရာ မလိုေ
တာ့ပါဘူး ဆရာေတာ္၊ ရွင္းလင္းျပတ္သား ကြဲျပားျခားန
ားစြာ သိပါျပီဘုရား၊ ဒီတရားႏွစ္ပါးကိုလည္း လက္ကိုင္ရ
ေအာင္အက်င့္ လုပ္ထားပါမည္ ဆရာေတာ္၊ လက္စသ
တ္ေတာ့ ခႏၲီက အေဒါသ ေစတသိက္ ေမတၱာ ဓာတ္သ
ေဘာကိုး၊ ခုမွပဲ ကြဲေတာ့တယ

No comments: