တိရစၧာန္ဟုေခၚေသာ ကန္႔လန္႔သြား သတၱဝါတို႔သည္ ေနရာတကာ ငါကို ေရွ႕တန္း တင္တတ္ၾက၏။ ထိုသေဘာကို ထင္ရွားေစ ရန္ ေခြးတစ္အုပ္ကို ေခၚ၍ စားခြက္တြင္ စား ေသာက္ဖြယ္မ်ားပုံကာ ေကြၽးၾကည့္ပါေလ။ တ႐ုန္း႐ုန္း တဝုန္းဝုန္းျဖင့္ ‘ငါ ဝဖို႔သာ အေရး ႀကီးသည္’ဟု အငမ္းမရ အလုအယက္စား ေသာက္ေနၾကသည္မွာ ငါကို ေရွ႕တန္းတင္ သည့္သေဘာ အထင္အရွား ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ငါကို ေရွ႕တန္းတင္ၾကသူ တို႔သည္ လူသားမိဘက ေပါက္ဖြားသည္ မွန္ ေသာ္လည္း တိရစၧာန္ႏွင့္ မထူးၾကေခ်။
အတၴာနတၴံ မနတိ ဇာနာတီတိ မႏုေႆာ။
ကာရဏာကာရဏံ မနတိ ဇာနာတီတိ မႏုေႆာ။
ကုသလာ ကုသလံ မနတိ ဇာနာတီတိ မႏုေႆာ။
မေနာ ဥႆႏၷံ ဧေတသႏၲိ မႏုႆာ။
အက်ဳိးရွိ အက်ဳိးမဲ့၊ အေၾကာင္းဟုတ္၊ မဟုတ္၊ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကို ခြဲျခား၍ သိတတ္ပါမွ ‘မႏုႆလူ’ဟု ေခၚရ၏။ ထိုသို႔ မသိလွ်င္ မႏုႆ-လူမဟုတ္ေပ။ ထက္ျမက္ ေသာ စိတ္ဓာတ္ရွိပါမွ မႏုႆ-လူဟုေခၚ ရ၏။ ထက္ျမက္ေသာ စိတ္ဓာတ္မရွိလွ်င္ မႏုႆ-လူဟု မေခၚႏိုင္ေပ။ အက်ဳိးရွိ အက်ဳိးမဲ့၊အေၾကာင္းဟုတ္ မဟုတ္၊ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ခြဲျခားသိ၍ စိတ္ ဓာတ္ထက္ျမက္ေသာ မႏုႆ-လူသားတို႔ သည္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိုသာ မၾကည့္ၾက၊ အမ်ားခ်မ္းသာေရးကိုလည္း ၾကည့္ၾကေလ သည္။ အဆင့္အတန္းျမင့္သူ မႏုႆျဖစ္ေလေလ အမ်ားေကာင္းက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ေလ ေလျဖစ္သည္။ ဘာသာသာသနာ အက်ဳိး သယ္ပိုးေလေလျဖစ္သည္။ ႏွစ္တစ္ရာ အတြင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားရ မည့္ လူ႕ဘဝတြင္ ေကာင္းက်ဳိးမရွိသည့္ေနရာ ၌ ၿပိဳင္ဆိုင္မေနသင့္ၾကေပ။ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ဘဝ၊ရရွိသည့္ဥစၥာ၊တတ္ကြၽမ္းသည့္ အတတ္ပညာ တို႔ကို မိမိႏွင့္သူတစ္ပါး ေကာင္းက်ဳိးမ်ား ရာ၌သာ အသုံးခ်သင့္ၾကေပသည္။ သန္း ေခါင္စာရင္းမွ မိမိေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့လွ်င္ ကမၻာေလာကေပၚဝယ္ မိမိ၏ ေျခရာ လက္ရာမ်ား က်န္ရစ္ခဲ့ေစသင့္သည္။
ကိုယ္က်ဳိးႏွင့္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈကို မငဲ့၊ အမ်ားအက်ဳိးကိုပါ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ အက်ဳိးရွိ၊ အက်ဳိးမဲ့ကို ခြဲျခားသိႏိုင္ေသာ၊ အေၾကာင္းဟုတ္-မဟုတ္ ခြဲျခား သိႏိုင္ ေသာ၊ ကုသိုလ္-အကုသိုလ္ ခြဲျခားသိႏိုင္ေသာ၊ စိတ္ဓာတ္ထက္ျမက္ေသာ မႏုႆ-လူသားတို႔၏ လုပ္ငန္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း မိမိ အပါအဝင္ အားလုံးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ မိမိ ကိုယ္ မိမိျပန္လည္ ေမးျမန္းသင့္ၾကပါသည္။ ‘သင္ လူျဖစ္ပါၿပီေလာ’ဟူ၍…။
အသွ်င္အဘိဇာတာဘိဝံသ ေရးသားသည္ကို သိေစခ်င္သၿဖင့္ ၿပန္လည္မွ်ေ၀ပါသည္။
No comments:
Post a Comment