မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကေတာ့ ဒီလိုဆုံးမေတာ္ မူသြားခဲ့တယ္။ ခႏၶာရလာတာ ဒီခႏၶာကို အငွားႏြား၊ခိုင္းႏြားလို သေဘာထားၿပီး နိဗၺာန္ေရာက္ ေအာင္ အသုံးခ်စမ္းပါတဲ့။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကၽြးေကၽြး ၊ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆင္ဆင္ ၊ဘယ္ေလာက္ပဲ ယုယ ယုယ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေသမင္းလက္ထဲအပ္ရမွာပဲေလ။ စေမြးကတည္းက အိုျခင္းဆိုတဲ့ ဘူတာကိုေျပးေနလိုက္တာ ၊ အိုတာကိုေၾကာက္လို႔ဆိုၿပီး ထပ္ေျပးေတာ့ နာျခင္းဆိုတဲ့ ဘူတာကစီးႀကိဳေနပါေလေရာ ။ နာတာကုိေၾကာက္လို႔ဆိုၿပီး ထပ္ေျပးျပန္ေတာ့ ေသျခင္းဆိုတဲ့ ဘူတာက စီးႀကိဳေနျပန္ပါေရာလားဗ်ာ။ ခႏၶာရတည္းက တစ္ခ်က္ကေလးမွ အနားမေပးဘူး ။ အၿမဲတမ္း ႏိွပ္စက္ေနလိုက္တာ။ အဲေတာ့ ခိုင္းႏြားလို သေဘာထားၿပီး အခ်ိန္တန္ရင္ ျပန္ေပးရမယ့္ အငွားႏြားလို႔ သေဘာထားၿပီး ခႏၶာကိုအရင္းျပဳၿပီး အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးခ်လိုက္စမ္းပါတဲ့။ အဲ့ဒီထက္ပုိ ဆိုးတာက အသုဘ လိုက္ပုိ႔ရင္ သူေတာ့ေသၿပီ ငါေတာ့ မေသရာ ရွာမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူး တစ္ခါမွ ျဖစ္မလာၾကပါဘူး။ တရားအလုပ္ လုပ္မယ္ဆုိရင္လည္း ဟုိအေၾကာင္းျပ ဒီအေၾကာင္းျပနဲ႔ အေၾကာင္းေပါင္းစုံျပၿပီး မလုပ္ျဖစ္ၾကဘူး။ တကယ္တမ္း ယမမင္းထံေရာက္ရင္ ဘာအေၾကာင္းမွ ျပလို႔ မရပါဘူး။ အေမာင့္ေမ့ျပစ္အေမာင္နဲ႔သာ ဆိုင္တယ္။ မည္သူနဲ႔မွ မဆိုင္ ၊ အေမာင္ တယ္ေမ့သကိုး ဆိုၿပီး အပၸါယ္ေလးဘုံ ေနရာေဟာင္းကို ျပန္ပုိ႔လိုက္မွာပါ။ ေသသြားၾကတဲ့သူေတြ ထဲမွာ အားလို႔ ေသသြားတဲ့ သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။ မအားတဲ့ ၾကားထဲကပဲ ေသသြားၾကရတာ ပါ။ ခင္ဗ်ား တို႔ ေသရတာ အားမရေသးလို႔လား လုိ႔ပဲ ေမးစရာ ရွိပါေတာ့တယ္တဲ့။ မိုးကုတ္ဆရာ ေတာ္ ဘုရားႀကီးကေတာ့ ထိထိမိမိ ကို ေျပာခဲ့တာပါ။ ငါသည္ မုခ်ေသရမည္ အခ်ိန္ပိုင္းသာလို ေတာ့သည္ အေသမဦးခင္ ဥာဏ္ဦးေအာင္ တရားအားထုတ္ပါေတာ့မည္ ဆိုၿပီး အၿမဲႏွလုံးသြင္းေန ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါလို႔ ဓမၼမိတ္ေဆြ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားကို တိုက္တြန္းလိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ခႏၶာကို သစၥာျဖင့္ၾကည့္ပါက ဒုကၡသစၥာ ရပါတယ္။ ဒီခႏၶာႀကီးရထားတာ ဒုကၡသစၥာေပါ႔။ဒုကၡသစၥာဆိုတာကေတာ့ မျပတ္တရစပ္ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေနတဲ့ သေဘာ ရုပ္၊နာမ္ ဓမၼသခၤ ါရ တရားတို႔ရဲ႕ စိုက္ၿပီးေတာင္အၾကည့္မခံပဲ ပ်က္ပ်က္ျပေနတဲ့ သေဘာေတြပါ။အေပၚယံ ဒုကၡေတြကေတာ့ ေန႔တိုင္း ေရခ်ဴိးေပးေနရတာ၊ အစားေကၽြးေနရတာ၊ စားၿပီးေတာ့ ျပန္စြန္႔ရတာ၊ က်န္းမာေအာင္ ေဆးကုေပး ေနရတာ၊ အ၀တ္ဆင္ေပးရတာ၊ တကယ့္ကို ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရား သိပ္အားကုိးၾကတယ္
ဆုေတာင္းတိုင္းသာရရင္ ထိုင္ၿပီးဆုေတာင္းေနေတာ့မယ္
ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရား မကယ္ႏိုင္ဘူးမွတ္ပါ
တရားဆိုတာ စဥ္းစားစရာမဟုတ္ဘူး
စဥ္းစားတိုင္းသာ တရားရမယ္ဆိုရင္
ဘာမွမလုပ္ေတာ့ဘူး ထိုင္ၿပီးစဥ္းစားေနေတာ့မယ္
နယူတန္နဲ႔ အိုင္းစတိုင္းေတာင္
မစဥ္းစား သြားခဲ့ႏိုင္ဘူး
သိပၸံပညာရွင္ေတြက လူ႔အစ၊လူသားဘယ္ကစျဖစ္သလဲ ရွာၾကတယ္
ကမာၻဦးအစ၊ ကမာၻဘယ္ကစျဖစ္သလဲ စိတ္၀င္စားၾကတယ္
ျမတ္ဗုဒၶကေတာ့ ဒုကၡအစ ရွာျပခဲ့တယ္
အာသ၀ေမႊလို႔ တဏွာလိုခ်င္တပ္မက္မႈေၾကာင့္ အ၀ိဇၨာမသိမႈက စတယ္လို႔ ပိုင္ပုိင္ႏိုင္ႏိုင္ေျပာျပခဲ့တယ္
မရွိတာကို ရွာေနလို႔ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ရွာလို႔ေတြ႔မွာမဟုတ္ဘူး
ရွိတာကို ရွာမွပဲေတြ႔မွာေပါ႔
သိခ်င္ရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သာ ၾကည့္လိုက္ပါေတာ့
ေသမင္းေခၚရာေနာက္ တေကာက္ေကာက္မလိုက္ခ်င္ေတာ့ရင္ျဖင့္……
ယခုခါမူ…
လူလည္းျဖစ္လာ၊ သာသနာလည္းထြန္းခိုက္၊
အၿမိဳက္တရား၊ ေဟာၾကားမည့္သူ၊ လူလည္းမရွား၊
သို႔ပါလ်က္သားႏွင့္မွ…
တရားမလိုက္၊ အမွားကို ႀကိဳက္ၾကလွ်င္၊
အမိုက္တကာ႔ဗိုလ္မင္း၊ အဖ်င္းတကာ႔ဗိုလ္ခ်ဳပ္၊
အပါယ္ေလးလီ၊ ျမစ္နဒီတြင္၊
ပလံုစီျမဳပ္လို႔၊ လူယုတ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ခ်ိမ္႔မည္။
(စေလ ဦးပုည)
လူလည္းျဖစ္လာ၊ သာသနာလည္းထြန္းခိုက္၊
အၿမိဳက္တရား၊ ေဟာၾကားမည့္သူ၊ လူလည္းမရွား၊
သို႔ပါလ်က္သားႏွင့္မွ…
တရားမလိုက္၊ အမွားကို ႀကိဳက္ၾကလွ်င္၊
အမိုက္တကာ႔ဗိုလ္မင္း၊ အဖ်င္းတကာ႔ဗိုလ္ခ်ဳပ္၊
အပါယ္ေလးလီ၊ ျမစ္နဒီတြင္၊
ပလံုစီျမဳပ္လို႔၊ လူယုတ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ခ်ိမ္႔မည္။
(စေလ ဦးပုည)
နာမ္ရုပ္တရား၊ ဤႏွစ္ပါးလည္း
ရွည္လ်ားကာလ၊ မတည္ၾကဘဲ
ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၍
ႏွိပ္စက္ျခင္းရာ၊ လိုမပါဘူး
သဘာ၀အား၊ ဤသံုးပါးေၾကာင့္
ျဖစ္ပြားသမွ်၊ အနိစၥသည္
ဒုကၡ အနတၱပါတကား။
(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရား)
ရွည္လ်ားကာလ၊ မတည္ၾကဘဲ
ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၍
ႏွိပ္စက္ျခင္းရာ၊ လိုမပါဘူး
သဘာ၀အား၊ ဤသံုးပါးေၾကာင့္
ျဖစ္ပြားသမွ်၊ အနိစၥသည္
ဒုကၡ အနတၱပါတကား။
(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရား)
No comments:
Post a Comment